SVI POKUŠAJI ODSUKAVANJA BEZUSPJEŠNI: “Ako ovo danas ne uspije, morat ćemo isprazniti brod”

Foto: Maxar Technologies/ Satelitska snimka

Golemi teretnjak Ever Given nasukan je u Sueskom kanalu od utorka, blokirakjući promet na jednoj od najprometnijih svjetskih pomorskih ruta. Vlasnik dbroda je rekao da plovilo nije oštećeno i da će moći nastaviti plovidbu.

– U brod ne prodire more. Nema problema s njegovim kormilima i propelerima. Nakon što ponovno isplovi, trebao bi moći raditi. Od ovog trenutka nastavljamo s uklanjanjem mulja i pijeska u kojeg je zapeo, s dodatnim alatima za bageriranje – rekao je Yukito Higaki, predsjednik kompanije Shoei Kisen KK, koja je vlasnik broda.

– Ispričavamo se što smo blokirali promet i izazvali ogromne probleme i zabrinutost mnogim ljudima – dodao je još jednom.

Blokada je prouzročila veliku gužvu prometu s više od 200 brodova duž 120 nautičkih milja ili 193 kilometra dugog kanala, gte prouzročila velika kašnjenja u isporuci nafte i drugih proizvoda.

– Slušamo izvještaje prema kojima brodarske kompanije počinju skretati svoje brodove na put oko Rta dobre nade, što dodaje oko 5000 km na putovanje, u vremenu do 12 dana – rekao je za BBC Guy Platten, glavni tajnik Međunarodne brodarske komore.

https://twitter.com/HAccordingly/status/1375694929930911744?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1375694929930911744%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fpublish.twitter.com%2F%3Fquery%3Dhttps3A2F2Ftwitter.com2FHAccordingly2Fstatus2F1375694929930911744widget%3DTweet

Dodao je da je tajvanski brod prilično čvrsto nasukan te će njegovo odvajanje od obale trajati znatno dulje te će biti bitno kompliciranije nego što se u početku mislilo.

Svi raniji pokušaji odsukavanja su propali, a nizozemska tvrtka Smit Salvage potvrdila je da će do nedjelje stići “dva dodatna tegljača” za pomoć.

Posade su preko noći radile s velikim strojevima za bageriranje pod reflektorima, ali brod – veličine Empire State Buildinga u New Yorku – još nije pomaknuo s mjesta.

Foto: Maxar Technologies/ Satelitska snimka

Ako brod ne bude bilo i dalje mogće izvući tegljačem, primjenit će se drugo rješenje, olakšavanje tereta, uklanjanjem kontejnera, ispumpavanjem spremnika za vodu koji služe kao balast i jaružanjem oko pramca i krme.

Kad se brod slične veličine  CSCL Indian Ocean zaglavio 2016. godine u blizini luke Hamburg u Njemačkoj, trebalo mu je 12 tegljača i gotovo tjedan dana da ga se oslobodi.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Vlasnik broda se ispričao, a društvene mreže se sprdaju: “Brod prije nasukavanja nacrtao penis”

Kako je moglo doći do nasukavanja megabroda? Hrvatski kapetan je Sueskim kanalom prošao stotinjak puta