ISKRA BRODOGRADILIŠTE ŠIBENIK: U zadnjih desetak dana isporučili su četiri broda za norveškog naručitelja

Foto: Iskra Brodogradilište Šibenik

ŠIBENIK – Unatoč otežanom poslovanju i brojnim izazovima zbog pandemije koronavirusa Iskra brodogradilište Šibenik, kao i ostala tri brodogradilišta koji posredstvom tvrtke CroNoMar  grade brodove  za naručitelje iz Norveške, uspjelo je lani ispuniti ugovorene rokove pa i gotovo zadržati razinu  proizvodnje  iz  2019. godine.

Nastavljaju tako i u ovoj godini. Iskra brodogradilište Šibenik prije desetak dana  isporučilo je još dva broda, a jedan brod je u isto vrijeme otplovio za Norvešku s navoza pulskog Tehnomonta. Danas, 31. ožujka, Iskra brodogradilište Šibenik isporučilo je još dva plovila za istog naručitelja, a pet je brodova u gradnji. Svaki od tih brodova vrijedan je više od milijun eura.

– Iskra brodogradilište isporučilo je posljednjih desetak dana  jedan hibridni brod  i jedan katamaran doubledecker, servisno plovilo s kabinama, a Tehnomont  veće  servisno plovilo s kabinama, malim ROV uređajima i dodatnom opremom. Danas  je s naših navoza za Norvešku isplovio jedan katamaran i jednotrupno servisno plovilo s kabinom. Splitsko brodogradilište Oštro, koje nam je također partner, isporučuje još jedan hibrid. Moram iskazati zadovoljstvo zbog toga što su se naša brodogradilišta zaista potvrdila ne samo kvalitetom svojih usluga nego i svojom odgovornošću, pa se unatoč tome što su u nekim razdobljima, zbog koronavirusa,  znali imati i  više ljudi na bolovanju nego u pogonima sav posao na vrijeme obavili – kaže Ana Zajc, viša projektna konzultantica u tvrtki CroNoMar.

Foto: Iskra Brodogradilište Šibenik

Roko Vuletić, izvršni direktor Iskra brodogradilišta Šibenik također je zadovoljan dinamikom isporuke naručenih brodova za norveško tržište. – Nije nam lako poslovati u ovo doba koronakrize ne samo zbog toga što ni naši radnici nisu imuni na koronavirus pa smo često u proizvodnji bili desetkovani unatoč svi epidemioloških mjerama koje intenzivno provodimo, nego i zbog toga što je ova pandemija poremetila i poslovne odnose i kontakte. Tako ni predstavnici norveške tvrtke za koje gradimo brodove nisu od proglašenja pandemije dolazili u Hrvatsku. Drago mi je i što su u ovim okolnostima pokazali da imaju u nas povjerenje koje smo stekli dobrim radom i kvalitetom brodova koje smo za njih izgradili tijekom proteklih više od deset godina koliko traje naša suradnja – kazao je Vuletić.

Suradnja CroNoMara i norveških tvrtki koje naručuju ribarske brodove od hrvatskih brodograditelja počela je 2010. godine. Do sada je za njih izgrađeno i isporučeno 118 brodova, što je puno više od prvotnog plana. Naime, početna ideja je bila da se u pet godina u Šibeniku izgradi 15 brodova, ali zahvaljujući izvrsnim početnim rezultatima poslovna suradnja proširila tako da sada Norvežani u Hrvatskoj imaju četiri partnera – Iskra brodogradilište Šibenik, Tehnomont Pula,  brodogradilište Oštro iz Splita i Nuić Nautika iz Kaštela. Proizvodi hrvatskih brodograditelja su radni brodovi – aluminijski katamarani i jednotrupci različitih dimenzija koji se koriste kao radni i servisni brodovi u sektoru akvakulture . – Tako na najbolji  način promoviraju visoko kvalitetne hrvatske proizvode kao i inovativnost i konkurentnost naših tvrtki u tom sektoru – kaže Ana Zajc.

Foto: Iskra Brodogradilište Šibenik

U početku su brodovi bili opremani isključivo uvoznom opremom, a sada  domaći proizvođači sudjeluju s najmanje 40 posto. Hrvatska brodogradilišta su se, kako naglašava Ana Zajc, potvrdila kvalitetom svojih usluga, ali i svojom fleksibilnošću jer  se modelima i opremljenošću  brodova prilagođavaju željama i potrebama krajnjeg kupca pa grade različite tipove brodova. Počeli su s katamaranima koji služe za opskrbu ribogojilišta, ali sada grade i ribarske  brodove druge namjene.

Tvrtka CroNoMar osnovana je 2008. godine  na početku suradnje Norveške i Hrvatske odnosno norveškog ministarstva vanjskih poslova, Hrvatske agencije za inozemna ulaganja i Grada Šibenika. Glavni cilj im je  povezati hrvatske i norveške tvrtke u maritimnom sektoru te ojačati izvozni potencijal hrvatskih proizvođača uspostavljajući dugotrajne poslovne suradnje s inozemnim partnerima.