Hrvatska turistička zajednica tužila Britanca zbog šale – Razgovarali smo s njim

Foto: Facebook / Paul Bradbury

Zvuči kao šala, ali nije: Hrvatska turistička zajednica zbog šale tuži Britanca, Paula Bradburyja i od njega traži odštetu od ukupno 100 tisuća kuna. Da stvar bude apsurdnija, radi se o čovjeku koji je napravio više za hrvatski turizam od brojnih turističkih zajednica, a statistika mu ide u prilog i kad se radi o nacionalnom HTZ-u. Zbog svega je reagirala i ministrica turizma Nikolina Brnjac, jer ni njoj nije jasno zašto bi tužili čovjeka koji hrvatski turizam godinama promovira – besplatno! Razgovarali smo s Paulom i pokušali vidjeti o čemu se radi. 

Jedna tužba odnosi se na izjave o HTZ-u koje je Bradbury lani dao za Index, a druga na sliku koju je Bradbury objavio na Facebooku. Bradbury se poigrao HTZ-ovim sloganom “Croatia, full of life”, pri čemu je riječ “life” zamijenio riječju “uhljebs”, pa je tako nastala šala koju možete vidjeti na naslovnoj slici. Posebno je zanimljivo da Bradbury u svojoj satiričnoj montaži uopće nije spominjao HTZ, ali ga je odlučio tužiti unatoč tome.

Paul vodi razne turističke i novinarske portale u regiji, od kojih je glavni Total Croatia News, kao i novi informativni portal za turiste, naziva Hrvatska na 100 stranica. Prateći i našu vlastitu statistiku, primjetili smo da Morski HR čita sve više turista, posebno kako se bliži turistička sezona. Pa pošto radimo sličnu vrstu posla i čita nas slična populacija, prvo mi je palo na pamet sasvim logično i najjednostavnije pitanje;

Zašto bi dovraga Hrvatska turistička zajednica uopće podigla tužbu protiv jednog od svojih najboljih promotora?

– Haha, mislim da se oni neće nužno složiti s takvim opisom mene. Kako su slučajevi u tijeku, nisam siguran u kojoj mjeri bi trebao komentirati slučajeve. Ali moja odvjetnica Vanja Jurić rekla je da je u redu objavljivati ​​tužbe i njene odgovore, koje smo objavili ovdje i ovdje. – pojasnio nam je Paul Bradbury.

A njegova odvjetnica je za Index već pojasnila da sve okolnosti upućuju na to da je svrha ovih postupaka izvršiti financijski pritisak na Paula i utjecati na njega da ubuduće ne kritizira rad HTZ-a

– U odnosu na tužbu zbog naslovne fotografije na Facebooku, neozbiljno je da jedna organizacija koja je u sustavu države, jedno tijelo javne vlasti, pokreće sudski postupak zbog satiriziranja bilo kojeg i bilo kakvog slogana. To se naprosto protivi civilizacijskim i demokratskim dostignućima i mislila sam da smo, kao društvo, te lekcije savladali – ustvrdila je Vanja Jurić za Index.

Je li moguće da je nekome vlastiti ego važniji od ekonomije ove zemlje?

– To nikako ne bih mogao komentirati. Fokusiran sam na promociju turizma i borbu protiv zadanog negativističkog hrvatskog načina razmišljanja, na način da pokušam ispričati sve te brojne NEVJEROJATNE priče o uspjehu koje postoje u Hrvatskoj. Što se tiče turizma, TOLIKO PUNO možete učiniti bez budžeta. Dopustite mi da vam dam nekoliko primjera. Prošle su godine ABC News kontaktirali TCN želeći ljetos napraviti prilog o Amerikancima koji putuju u Europu tijekom pandemije. Na kraju su surađivali s nama na promociji Dubrovnika. Krešimir Macan je odradio fenomenalan posao otvorivši sva vrata svog rodnog grada. Rezultat? Šest značajnih priča na ABC News o Dubrovniku, uključujući jednu na ABC News, koju je gledalo 12,5 milijuna ljudi. HTZ nije izdala niti priopćenje o ovom fantastičnom uspjehu, koji se dogodio i bez njih – pojašnjava Bradbury i nastavlja dalje s primjerima:

– CNN se povezivao s TCN-om za najnovije vijesti o putovanjima prošlog ljeta, vjerojatno zato što su se (kao i svi mi ostali) trudili pronaći točne i ažurne informacije na službenim turističkim web stranicama. Mate Rimac, Jan de Jong, Nenad Bakić, Krešo Macan i tisuće privatnih hrvatskih građana rade veliki promotivni posao na lokalnoj razini. Besplatno. Zamislite kad biste de Jongu dali 2% proračuna HTZ-a i rekli mu da promovira Hrvatsku. Više o tome možete pronaći ovdje – precizira Paul.

“Ovo će pokazati koliko je HTZ nepotreban!”

Jeste li ikad uspoređivali čitanost svojih internetskih portala i web stranice turističke zajednice? Možda bi to bila lijepa paralela

– Svakako, informacije su javno dostupne – evo nekoliko snimaka zaslona:

Similarweb.com uspoređuje promet na web mjestu tijekom 6 mjeseci – Hrvatska turistička zajednica i Total Croatia News

– Alexa rangira Total Croatia News, Hrvatsku turističku zajednicu i naš novi projekt Total Croatia. Kao što vidite TC raste brzo. Pokrenut ćemo ga 1. svibnja na deset jezika u Dubrovniku i postat će dominantno mjesto za hrvatski turizam (barem po mom mišljenju) na svim relevantnim turističkim jezicima. Želimo surađivati ​​s velikim i malim privatnim poduzećima kako bismo ponudili pravi hrvatski turistički proizvod. Iako je web stranica vrlo nova (nakon lažnog početka u prosincu 2018., ponovno sam je pokrenuo prije 2 mjeseca kao izravnu posljedicu ovih tužbi), do ljeta ćemo se rangirati više od HTZ-a (a promet je 100% organski) – pojašnjava Paul.

– Na mnogo načina TC već ima viši rang od HTZ-a. Evo nekoliko primjera ključnih riječi. U jednom kutu, mala nova web stranica koja se priprema uz strog proračun. S druge strane, domena od 25 godina (i svu ovlast koju donosi), obvezne ulazne poveznice s drugih TZ-a, prestiž službenog nacionalnog web mjesta i proračun malo veći od mog. Ne mogu smisliti bolji način da pokažem irelevantnost HTZ-a nego učiniti ovu malenu malu web stranicu popularnijom i pretraživanijom od njihove. Možda će ljudi vidjeti koliko je HTZ nepotreban – govori nam ovaj ambiciozan Britanac s hrvatskom adresom.

Tuženi ste zbog šale, ali nisu tražili ispravak netočnih podataka u medijima u kojima su objavljeni. Neki mediji to smatraju “porukom”. Misli li netko u Hrvatskoj turističkoj zajednici stvarno da je poput “kuma”?

– Haha, nikako ne bih mogao komentirati. Priznat ću da sam bio šokiran i pomalo uplašen kad sam dobio tužbu, ali jedan umirujući Vanjin osmijeh popraćen riječima: “Ne brini Paul, sve će biti u redu”, odnio je sav stres. Također ću priznati da su mi ove tužbe poslale poruku, ali možda ne onu koja mi je izvorno namijenjena. Poruka je bila da zapravo nema smisla pokušavati raditi s ovim sustavom. Zašto jednostavno ne napravim vlastitu nacionalnu turističku web stranicu, napravim je višejezičnom i visoko komercijalnom i zaradim više novca, nego bi ikad u pokušaju da radim sa sustavom. I sretan sam što vas mogu izvijestiti da, iako se još nismo službeno pokrenuli, već smo generirali više zarade od prodaje, nego bi me koštali troškovi parnica. Ako izgubim.

Pa, kako se sada osjećam zbog tužbi? Zapravo vrlo zahvalno! Oslobodili su me, preuredili moje razmišljanje i izradili moj mirovinski plan. Pa bih im valjda trebao reći – Hvala!

Stranica još nije gotova, ali hranimo Google spodacima. Vaše bi čitatelje mogao zanimati iskren pogled emigranta na život u Hrvatskoj posljednjih 18 godina. Tu su, zatim i korisne informacije o putovanjima za turiste (i lokalno stanovništvo u ovim pandemijskim vremenima) – evo nas, na primjer, broj 4 na Googleu za “od Splita do Dubrovnika“. Poljaci, primjerice, zaista uživali u našem vodiču za rakiju. Brazilci će očajnički željeti putovati nakon horora kojeg su proživljavali u koroni, pa evo kako njih natjerati da dođu u Hrvatsku. Francuski turisti moći će puno lakše pronaći put od Splita do Dubrovnika – za ovaj smo članak broj 4 na Google France. Razmišljate li o Hrvatskoj s kontinentalne Kine? Evo top 10 stvari koje treba učiniti 2021. godine, na kineskom. Ali ako dolazite iz Hong Konga, trebat će vam tradicionalni kineski – pojasnio nam je Paul Bradbury i zaustavio se ovdje, jer bi mogao nabrajati s konkretnim primjerima do sutra.

Zaključak ovog razgovora je da Hrvatska turistička zajednica dobiva privatnu konkurenciju, a konkurencija nikad nije loša, pogotovo ako vas natjera da nešto i radite.

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

Upoznajte Britanca koji je zbog hrvatske birokracije strancima detaljno opisao „Uhljebistan“

Vaš komentar