ZBOGOM EKSKLUZIVNOSTI Građani nahrlili na nekad ekskluzivnu plažu i otjerali investitora

Foto: Pixabay

CRNA GORA – Nekad ekskluzivno odmaralište samo za odabrane danas je dostupno svima. Umjesto skupih ležaljki i koktela, najpoznatijom crnogorskom plažom širi se miris ćevapa, što državnoj vlasti nikako ne odgovara.

Nakon što su zakupac Adriatic Properties i hotelski operater Aman Resorts najavili da ove sezone neće otvarati hotele Sveti Stefan i Miločer, ulaz na tim hotelskim plažama je slobodan. Plaže su neuređene, bez pokretne imovine, a u njihovu zaleđu su zatvoreni spa objekti, restorani, kafići i drugi prateći sadržaji hotelske ponude, piše B92.

Foto: Freepik.com

Ova nekad ekskluzivna kupališta na Budvanskoj rivijeri desetljećima su bila namijenjena isključivo hotelskim gostima, koji se nisu libili ostaviti koji dolar/marku/euro više za luksuzni smještaj, u kojem je noćenje bilo više od tisuću eura. Mogli su i drugi na hotelske plaže, ako mogu to i platiti budući da je najam ležaljki sa suncobranom na Kraljičinoj plaži stajao 120 eura.

Otvaranju plaža “za obične smrtnike” kumovao je prosvjed mještana, koji se održao početkom ove godine, a u kojem su uklonjene ograde na prilazu hotelima i plažama. Prosvjedovalo se protiv izgradnje nekretnina u krugu novog hotela Kraljičina plaža, a tražio se i bezuvjetan pristup zakupljenim hotelskim plažama. Investitor Adriatic Properties najavio je nakon toga zatvaranje Sv. Stefana i Miločera jer, kako su naveli, nisu mogli više osigurati privatnost i mir svojim gostima.

Predsjednika Crne Gore Milu Đukanovića cijela ova priča prilično je iznervirala pa je optužio lokalnu vlast da je od najreprezentativnijeg dijela crnogorske turističke ponude napravila ruglo.

– Vjerujemo da ste vidjeli na društvenim mrežama čemu sliči najreprezentativniji dio obale – Kraljičina plaža. Prodaja piva i ćevapa za jedan euro – komentirao je Đukanović.

Ništa blaži stav nema ni struka. Dekan Fakulteta za biznis i turizam u Budvi Rade Ratković izjavio je za Radio Slobodna Evropa kako je ovo novi sumrak Svetog Stefana, treći u nizu u posljednjih 30 godina.

– To je prvi sumrak Svetog Stefana, a drugi je kad je ubrzo potom dat u zakup biznismenu, vlasniku štedionice Jugoskandik Jezdimiru Vasiljeviću. Sad je ovaj treći sumrak, kad je tužno gledati zatvorene hotele i plaže koje počinju sličiti sajmištima – poručio je Ratković.

Ispričao je kako je otvaranjem Svetog Stefana 1960. godine počela nova era razvoja crnogorskog turizma, jer je grad-hotel stekao svjetsku slavu i bio preteča onoga što danas označavaju butik hoteli – luksuzno mjesto za odmor u kojem se posebno njeguje privatnost gostiju i posvećenost svakom turistu ponaosob. Sveti Stefan poslovao rentabilno sve do 1990., kad je zbog ratova i sankcija ostao bez turističke elite kojoj je i bio namijenjen.

Foto: Freepik.com

Najpoznatiji crnogorski turistički brend s hotelima Sveti Stefan, Miločer i Kraljičina plaža dan je u zakup 2007. godine singapurskoj hotelskoj tvrtki Aman Resorts na 30 godina, što je kasnije produženo na 42 godine. Ugovor kasnije preuzima kompanija Adriatic Properties grčkog biznismena Petrosa Stathisa, a Aman Resorts ostaje u poslu kao hotelski operater. Hoteli su u većinskom vlasništvu vlade, a uknjiženi su na dioničko društvo “Sveti Stefan hoteli“.

Nedavno je iz JP Morsko dobro, koje gospodari obalom, najavljeno da će biti preispitan ugovor o dugogodišnjem zakupu hotelskih plaža koji je s Adriatic properties potpisan 2007. godine. Aman Resorts i Adriatic Properties razmatraju odlazak iz Crne Gore, a pokretanje arbitraže nagovijestio je u travnju predsjednik Crne Gore Milo Đukanović, koji je rekao da bi u tom slučaju državi prijetila odšteta od najmanje 100 milijuna eura.

 

K.B.