Projektant Marjan Pipenbaher: “Pelješki most među pet je najvećih europskih mostova i najzahtjevniji na kojem sam radio”

Foto: Josip Bilaver / Facebook

KOMARNA – Slovenski inženjer građevine Marjan Pipenbaher sa svojim tvrtkama Ponting – Pipenbaher Consulting Engineers glavni je projektant Pelješkog mosta, najvećeg infrastrukturnog projekta u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Njegovo remek-djelo trebalo bi u cijelosti biti spojeno već do kraja ovog mjeseca te će ”stati uz bok” pet najvećih europskih mostova izgrađenim početkom 21. stoljeća, piše Dulist.

Ujedno, po problematici izvedbe, svrstat će se i među mostove čija je izgradnja jedna od najzahtjevnijih. Marjan Pipenbaher s velikom ljubavlju govori o svim mostovima koje je do sada izgradio pa tako i o Pelješkom mostu.

Za čitatelje DuLista otkrio je što ga je nadahnulo da most projektira ovakvim kakvim ga danas vidimo, kako je tekla suradnja s kineskim izvođačima, ali i koji su još inženjerski pothvati ispred njega kada Pelješki most bude gotov.

– Malostonski zaljev je toliko lijep krajolik da most ne može ”stršiti” i prevladati nad krajolikom. Time sam se prvo vodio, da se on mora mirno uključiti u postojeći krajolik. I ako ga sada gledate, makar je to veliki most, on djeluje mirno, skromno i konstrukcijski skladno, u tome je ljepota. Tu je srž kompozicije prostora i strukture gdje se ona ravnomjerno uklapa pa most ipak ostaje podređen prostoru. To mi je bilo jako važno – rekao je Pipenbaher.

Pelješki most bit će spojen krajem ovog mjeseca, a u cijelosti završen do kraja godine. Marjan Pipenbaher naglašava da je sama gradnja ovakvo velikog mosta u tri i pol godine jako dobar rezultat, unatoč problemima oko temeljenja i čelične konstrukcije. ”Kineski izvođači tvrtke CRBC se jako trude i jako im je stalo da bi postigli što bolju kvalitetu jer su ipak europski standardi i norme dosta stroge. Angažirali su ogromnu tehnološku mehanizaciju”, dodao je.

Kad Pelješki most bude izgrađen spadat će u društvo pet najvećih europskih mostova koji su izgrađeni početkom 21. stoljeća. Također, po težini, stručnoj i projektantskoj problematici izvođenja radova, spada u rang najzahtjevnijih mostova u svijetu.

Što se tiče imena samog mosta, Pipenbaher predlaže da to jednostavno bude Most Pelješac jer će ga ljudi ipak uvijek doživljavati kao most za Pelješac. ”Ali, uvijek se mostovima, aerodromima i drugim važnim zgradama daju neka posebna imena. Našalio bih se pa bih rekao da ja nisam na Pelješcu doma pa ćete mu vi koji jeste dolje doma dati jedno lijepo ime”, zaključuje.

Cijeli intervjuu možete pročitati OVDJE.

D.G.