Na trajektu za Hvar INA-ine bačve zajedno s putnicima u garaži – Jadrolinija: “To nisu opasne tvari ni gorivo!”

Foto: Screenshot / Čitatelj

Niz bačava nepoznatog sadržaja prevozio je nedavno trajekt na liniji Split – Stari Grad na Hvaru i to u prepunoj garaži s automobilima. Na ovo nas je upozorio zabrinuti čitatelj koji je cijelu situaciju i snimio. 

– Šaljem vam dvije video snimke iz unutrašnjosti garaže na trajektu Split-Stari Grad; linija 635. Tražim odgovor o čemu se radi? Je li na snimci vidljivo pretakanje goriva pri plovidbi? Ugrožavaju li kante s gorivom unutar garaže sigurnost putnika i vozila? – pitao nas je čitatelj koji je isti upit poslao Jadroliniji, no odgovor nije dobio.

O prevoženju niza plavih bačava na kojima piše “INA” i koje su spojene nekakvim cijevima, pitali smo i mi Jadroliniju. Zanimalo nas je o kakvom se sadržaju bačava radi? i zašto se bačve s gorivom unutar garaže uopće prevoze u redovnoj liniji?  Ugrožava li se na ovaj način sigurnost putnika i vozila?

Odgovor iz Jadrolinije prenosimo u cijelosti:

– Kada vam netko pošalje fotografije s bačvama INE radi  se o ulju za glavne, pomoćne motore ili hidrauličnom ulju, a ne o OPASNIM TVARIMA, te nikako o GORIVU. Ulje se pretače u tankove jer se na drugačiji način to ne može. Kako nemaju vremena dok na brodu nema nikoga, jer je takav red plovidbe u sezoni, to moraju napraviti u plovidbi. Nije zabranjeno ali moraju paziti da se ulje ne razlijeva po palubi jer je onda opasno za putnike (kliska paluba). Sigurnost putnika i posade brodova Jadroliniji je na prvom mjestu, bez iznimke – odgovaraju iz Jadrolinije.

No smiju li se bačve prevoziti ovako u garaži? Smije li se pretakati ulje u vožnji? I spada li ulje u opasne tvari?

Odgovore na ova pitanja daje Pravilnik o rukovanju opasnim tvarima, uvjetima i načinu obavljanja prijevoza u pomorskom prometu, ukrcavanja i iskrcavanja opasnih tvari, rasutog i ostalog tereta u lukama, te načinu sprječavanja širenja isteklih ulja.

Lučka uprava Split već je upozoravala Jadroliniju na nedozvoljeni prijevoz opasnih sredstava trajektima na kojima se nalaze putnici, pa smo pokušali dobiti odgovor iz ove institucije, smiju li se bačve s hidrauličnim i drugim uljima prevoziti na ovaj način. Rukovoditelj odjela za sigurnosnu zaštitu luke, opasne terete i zaštitu okoliša Josip Buličić nam nije htio odgovoriti na pitanje, jer, kako kaže, nije zaprimio nikakvu službenu prijavu, a iz Ureda ravnateljice Josipe Bukarice smo upućeni da pitamo Jadroliniju, iako smo upravo to najprije i napravili, te da im pošaljemo upit mailom. Pa, smo poslali i pismeno…

Dok čekamo odgovor, vratimo se na gore navedeni Pravilnik, koji u članku 14., klasa 3. spominje zapaljive tekućine, a koje se pak klasificiraju kao opasan teret, dok članak 146. istog pravilnika kaže da se opasne tvari smiju prevoziti brodom samo uz Svjedodžbu o sposobnosti broda za prijevoz tih tvari izdanu od Priznate organizacije ili od ovlaštenog tijela države zastave broda za brodove pod stranom zastavom, odnosno uz posjedovanje odgovarajuće potvrde o udovoljavanju odredbama IMDG kodeksa za prijevoz tih tvari.

Iz prethodnih upozorenja Jadroliniji od strane Lučke uprave Split može se doznati i da se brodom koji ne obavlja međunarodna putovanja smije obavljati prijevoz opasnih  isključivo bez putnika. Drugim riječima, sve gore navedene radnje koje opisuju u Jadroliniji trebalo bi obavljati kad na brodu nema putnika, a zapaljive tekućine u bačvama na brodu se ne mogu prevoziti redovnom trajektnom linijom zajedno s putnicima, već s vanlinijskim brodovima specijaliziranim za prijevoz opasnog tereta, a za ovo posljednje bi pak trebalo ishodovati odobrenje Lučke uprave Split koje vrijedi uz suglasnost Lučke kapetanije Split, te napraviti najavu kroz Cimis, gdje Lučka uprava mora potpisati i ovjeriti Deklaraciju o opasnim ili onečišćujućim tvarima.

Spada li ulje u opasne tvari, doznat ćemo nakon odgovora iz Lučke uprave Split, kojeg čekamo…

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Jadrolinija: “Asfalt može s putnicima, jer uvjeti nisu ‘tvrdo’ definirani” – Lučka uprava ih demantira!