U 3. Maju imaju rješenje za nedovršeni brod – Otkupili bi ga, ali jamstvo za novac traže od Vlade

Foto: Youtube / Screenshot / Ilustracija

RIJEKA – Riječko brodogradilište dražbom namjerava doći do vlasništva nad nedovršenim brodom za rasute terete i tako pokrenuti proces oslobađanja svojih kapaciteta. Vlada je odobrila kredit za jamčevinu, a završetak dražbe je 1. rujna.

Riječko brodogradilište 3. Maj dražbovat će za novogradnju 527, koja im nezavršena leži na prvom navozu, čime bi se konačno trebalo zaključiti pitanje vlasničkog, ali i svakog daljnjeg statusa ovog nezavršenog broda koji se vodi kao dio stečajne mase Uljanika, javlja Novi list. 

No, da bi to mogli učiniti, treba milijun eura, odnosno 7,43 milijuna kuna, koliko je određena jamčevina da bi se moglo pristupiti dražbi za taj brod, a rok za uplatu je 9. kolovoza. Vlada je zato na jučerašnjoj sjednici odobrila izdavanje državnih jamstava za taj iznos kredita 3. Maju.

Riječ je o, uvjetno rečeno, ultrakratkoročnom kreditu kod HBOR-a jer bi se taj novac, uvećan za naknade i troškove, istog trena kad 1. rujna završi dražba trebao vratiti nazad banci, direktno s računa Fine, kao što je i precizirano u ovoj odluci Vlade.

Vijest iz Banskih dvora potvrdila je nagađanja da će se priča oko novogradnje 527 pokušati rasplesti na ovaj način, odnosno da je direktno kupi riječko brodogradilište.

Država, odnosno Ministarstvo financija ima hipoteku na ovom, kao i svim ostalim nezavršenim brodovima iz ere Uljanik grupe tako da bi se i u ovom slučaju moglo pristupiti na način da Ministarstvo financija dražbuje ili izjavi prijeboj.

U prvoj varijanti to znači ponovni upliv države u brodovlasničke vode, k tome jedne novogradnje koja još nije ni porinuta s navoza, dok opcija izjave prijeboja znači i veće troškove jer se u tom slučaju mora podmiriti troškove predmetne imovine koji mogu iznositi i po par milijuna kuna.

Logika isplativosti: Kupiti porinuti brod, odtegliti u rezalište i zaraditi na željezu

U 3. Maju se nadaju da će uspjeti kupiti brod za minimalni iznos, odnosno 20.000 kuna, koliko je određen iznos dražbenog koraka. Ova novogradnja, a riječ je o samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutih tereta koji je bio ugovoren s kanadskom Algomom, prodaje se na elektroničkoj dražbi peti put, i to za jednu kunu, piše Novi list

Interesa nije bilo, a nakon zadnjeg propalog kruga, Skupština Uljanika u stečaju donijela je odluku da će se ponoviti još jedan krug po početnoj cijeni od 1 kune. Hoće li u tome uspjeti, pouzdanije će se znati za desetak dana, kada će se vidjeti hoće li trećemajci imati protuponuđače. Sama dražba završava 1. rujna u ponoć.

Čini se da je vrtoglavi skok cijena sirovina, pa tako i čelika ponešto promijenio na stvari jer iz dobro obaviještenih izvora doznajemo da su se pojavili određeni interesenti čija razmišljanja idu u pravcu da bi im se isplatilo završiti brod tek toliko da se može porinuti u more i otegliti ga potom u jedno od rezališta.

Varijanta da se do dragocjene sirovine dođe rezanjem broda na navozu, kako objašnjavaju upućeni, nije toliko isplativa jer su, navodno, to puno veći troškovi.

No, koliko su ti interesenti spremni ići do kraja, a koliko će sve ostati samo na vaganju financijske isplativosti tog posla, bit će jasnije 9. kolovoza, dokad se mora položiti jamčevina, kako za novogradnju 527, tako i za nezavršeni brod za prijevoz žive stoke koji je na pulskom navozu.

Cijeli članak pročitajte OVDJE.

I.B.