2 min. čitanja

A JOŠ NIJE NI PUŠTEN U PROMET: Pelješki most već potaknuo rast cijena zemljišta na Korčuli

A JOŠ NIJE NI PUŠTEN U PROMET: Pelješki most već potaknuo rast cijena zemljišta na Korčuli
Foto: Martin Burić

Skori dovršetak Pelješkog mosta već je potaknuo rast vrijednosti zemljišta na Korčuli  iako se odatle i dalje na kontinent još uvijek prvenstveno stiže trajektom iz Orebića, te dosad u kombinaciji s linijom Trpanj-Ploče koja će već sljedeće godine postati suvišna.

Cijena zemljišta na Korčuli već je u ovom trenutku porasla za oko 10 posto, a najviše su povećane cijene parcela za gradnju vila i apartmana, prenosi Deutsche Welle.

Nakon spajanja konstrukcije Pelješkog mosta i euforije u hrvatskom javnom prostoru zbog njegovog skorog dovršenja, pojavila se nova ideja o mostu između Pelješca i Korčule, drugog najnaseljenijeg otoka u Hrvatskoj, a onda i prijedlog spajanja još nekih jadranskih otoka mostovima sa obalom.

Maja Jurišić, predsjednica nevladine mreže Pokret otoka i donedavna članica Tajništva za otoke pri Europskoj komisiji kaže:

– Otkad sam i sama otočanka, otoci mi ne predstavljaju romantične destinacije, već posebna mjesta koja nude životne prednosti, ali donose i specifične probleme.

Vrijednosti koje posjeduju su uvjetovane i činjenicom odvojenosti od kopna. Ne pristajem na tezu da se temeljni problemi života na otocima mogu riješiti mostom.

– Takva mogućnost – nastavlja ona – znači nepovratnu devastaciju vrijednosti otoka. S obzirom na visinu investicije izgradnje mosta, tim bi se novcima moglo riješiti puno važnijih pitanja otočana.

Njima treba podizanje kvalitete života razvojem osnovne infrastrukture, bolji i češći trajekti, dostupna javna usluga, obnovljivi izvori energije, zbrinjavanje otpada, vodovodni i kanalizacijski sustav.

No činjenica je da je EU već sufinancirala i most za otok Čiovo pokraj Trogira, pa bi Bruxelles možda bio zainteresiran u sličnim projektima drugdje na Jadranu. Maja Jurišić odgovara da je izgradnja mosta na Čiovu sasvim druga priča.

Otok je naime bio spojen s Trogirom i ranije, te je dodatnim mostom samo riješen već postojeći infrastrukturni problem.

– Ali ne mogu zamisliti da razvijamo projekte mostova. Čemu onda milijunske EU-investicije za izgradnju i razvoj luka? Otočani trebaju biti svjesni da jednom kada se povežu mostom, više nisu otoci. Primjer je i Tajništvo za otoke koje u svom radu ne uzima u obzir otoke povezane mostom.

Na pitanje kako onda protumačiti takvu inicijativu u RH, Jurišić nam je rekla da ne zna, osim možda – nečijim nerealnim vizijama.

Petar Filipić, ekonomist s Ekonomskog fakulteta u Splitu, koji se u svom radu dosta bavio mogućnostima razvoja hrvatskih otoka, a uslijed stalne prijetnje njihovom stagnacijom i raseljavanjem, tvrdi da je iz razgovora s otočanima saznao da nitko od njih ne podržava ideju gradnje mosta.

– Kad bi imali most, kažu, ne bi više bili otok – veli Filipić i dodaje kako se ne smije smetnuti s uma da otočanima putovanje trajektom predstavlja važnu društvenu situaciju.

– Most bi značio brzi prijelaz i, paradoksalno, veću izoliranost. Oni ne žele most nego vezu između ljudi, a dakako i veći standard uz očuvanje raznih otočkih posebnosti – kaže Filipić.

M.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.