3 min. čitanja

NAJNIŽA CIJENA 39 MILIJUNA EURA Ministarstvo gospodarstva raspisalo natječaj za prodaju novogradnje 514

NAJNIŽA CIJENA 39 MILIJUNA EURA Ministarstvo gospodarstva raspisalo natječaj za prodaju novogradnje 514
Foto: 3. Maj / Facebook

Vlada je 22. srpnja odlučila da će se brod za prijevoz automobila i kamiona, koji se gradi u 3. Maju, prodavati putem javnog poziva, a ne posredovanjem brokera. Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja do 15. rujna prikuplja ponude za kupnju broda za prijevoz automobila i kamiona (novogradnja 514), za koji je najniža prihvatljiva cijena 39 milijuna eura, a može se prodati kao dovršen ili nedovršen.

“Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja do sada je zaprimilo desetak neformalnih iskaza interesa zainteresiranih kupaca broda, a 3. maj je otvorio data room kako bi zainteresirani ponuditelji dobili sve potrebne informacije”, obrazloženo je u Vladinu zaključku, kojim je ujedno Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja zaduženo da na svojoj internet stranici i u najmanje jednom specijaliziranom mediju objavi javni poziv za podnošenje obvezujućih ponuda za kupnju novogradnje 514, koja je u vlasništvu države.

Ovaj javni poziv odnosi se na prodaju broda za prijevoz automobila i kamiona – Gradnja br. 514 (u nastavku: „BROD“), za koji je društvo Uljanik d.d. dana 20. svibnja 2015. s društvom 3. Maj Brodogradilište d.d. Rijeka sklopilo Ugovor o izgradnji broda (s Dodacima) te ga izgradilo do stanja gotovosti od 79,5%. Izgradnja BRODA temeljem navedenog ugovora obustavljena je kao posljedica otvaranja stečajnog postupka nad Uljanikom d.d. U istom stanju gotovosti BROD je bio i na dan sklapanja Ugovora o završetku gradnje broda za prijevoz automobila i kamiona – gradnja br. 514, sklopljenog dana 20. travnja 2021. godine između: (i) Republike Hrvatske, zastupane po Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja, kao vlasnika BRODA i naručitelja radova završetka BRODA i (ii) društva 3. Maj Brodogradilište d.d. Rijeka kao izvoditelja radova završetka BRODA (u nastavku: „Ugovor o dovršetku gradnje“), a temeljem kojega se BROD trenutno dovršava u brodogradilištu 3. Maj u Rijeci.

Pogonski stroj

Glavni pogonski stroj BRODA je 1 (jedan) brodski pogonski dizel stroj MAN B&W ULJANIK 7S50 ME-B9.5, koji razvija ugovorenu maksimalnu izlaznu trajnu snagu od 11 200 kW pri 117 okretaja/minuti.

Nosivost

Ugovorom o dovršetku gradnje predviđeno je da će ukupna nosivost BRODA po dovršenosti iznositi 13.370 metr. tona u morskoj vodi gustoće 1.025 t/m3, a pri konstrukcijskom gazu BRODA od 8.00 metara.

Brzina

Prema Ugovoru o dovršetku gradnje, BROD će, opterećen tako da zagazi do konstrukcijskog gaza od 8,00 m te pri 85% razvijene izlazne trajne snage glavnog pogonskog stroja CMCR od 9520 kW, upotrijebljene isključivo za pogon BRODA, razvijati srednju brzinu od najmanje 19.5 čvorova u uvjetima glatke površine uronjenog dijela trupa te mirnog mora (vjetar ne jači od 2 stupnja Beaufortove skale na moru dubine ne manje od 50 m).

Potrošnja goriva

Potrošnja goriva glavnog pogonskog stroja je utvrđena prigodom radioničkog pokusa, a sukladno zahtjevima Tehničkog opisa, pri izlaznoj snazi glavnog pogonskog stroja od 11.170 kW  pri 117 okretaja/minuti na FAT 514 je iznosila 166,7 g/kWh, a pri uporabi goriva kalorijske vrijednosti koja iznosi 42.707 kJ/kg, te u referentnim uvjetima propisanim standardom ISO 3046/1.

Netto Parking površina

Ugovorom o dovršetku gradnje predviđeno je da BROD ima oko 58.819 m2 nezapriječene palubne površine (površina rampi uključena) za siguran smještaj oko 6.952 vozila RT tipa (4.125 x 1.550 mm), tj. visokih, teških vozila.

Država zastave

Prema Ugovoru o dovršetku gradnje, BROD se gradi za potrebe upisa pod zastavu Republike Liberije.

Standard izrade

Prema Ugovoru o dovršetku gradnje, BROD će biti dovršen uz pridržavanje pravila i zahtjeva Klasifikacijskog društva Bureau Veritas te relevantnih regulatornih tijela, kao i u skladu sa standardnom brodograđevnom praksom za brodove ovog tipa.

Upis

BROD je trenutno upisan u ulošku broj 270349 hrvatskog upisnika brodova kao brod u gradnji.

Nakon dovršetka BRODA i njegove primopredaje naručitelju – Republici Hrvatskoj, te ukoliko ne bude prodan temeljem ovog javnog pozivu, BROD će biti upisan u upisnik brodova Republike Liberije.

Rok dovršetka BRODA: Prema Ugovoru o dovršetku gradnje, rok dovršetka i primopredaje BRODA naručitelju – Republici Hrvatskoj je 11 kalendarskih mjeseci od datuma plaćanja prvog mjesečnog obroka ugovorne cijene sukladno članku X, stavak 2.1. Ugovora o dovršetku gradnje. Prema trenutno dostupnim podacima, predviđa se da će taj rok biti 1. lipnja 2022. godine.

Najniža prihvatljiva cijena za brod je 39 milijuna eura, kao preduvjet za sudjelovanje u kupnji BRODA, svaki ponuditelj dužan je, kao sastavni dio svoje Ponude, dostaviti Jamstvo za ozbiljnost ponude u iznosu od 2 milijuna eura, što predstavlja 5%  iznosa najniže prihvatljive cijene.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

U 3. Maju imaju rješenje za nedovršeni brod – Otkupili bi ga, ali jamstvo za novac traže od Vlade
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.