3 min. čitanja

Zašto se oteže s donošenjem pravilnika o svjedodžbama za upravljanje jahtama?

Zašto se oteže s donošenjem pravilnika o svjedodžbama za upravljanje jahtama?
Foto: Boris Kačan

Unatoč tome što je sezona u nautičkom turizmu polako na izdisaju, teme koje se tiču pravilnika o svjedodžbama i zvanjima nisu nimalo manje aktualne. Debelo prije užurbane i prema svim pokazateljima uspješne sezone Udruga hrvatskih skippera i posada jahti pokrenula je inicijativu i susrela se s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem oko ovih, za struku i prilično lukrativnu granu privrede vrlo aktualnu temu. Odlučeno je da će se sastaviti radna skupina koja bi se trebala usuglasiti oko očitih manjkavosti trenutno važeće regulative te uskladiti mišljenja oko sastavljanja nove. Međutim, prošlo je više od šest mjeseci od sastanka s ministrom Butkovićm a stvari se još nisu u bitnome pomakle.

– Nažalost po sve zainteresirane, izgleda da Ministarstvo očito nije zainteresirano za probleme pomoraca koji ih sputavaju u napredovanju a posljedično koče razvoj jahting industrije o kojoj se često govori kao o vrlo važnoj grani nacionalne strategijeu turizmu a i šire – kazao nam je predsjednik Udruge skipera i članova posada jahti, Vicko Ozretić.

Sastanak je u Ministarstvu mora održan 01. veljače ove godine, a osim osnivanja radne skupine, odlučeno je i da će prijedlog novog pravilnika izići do 01. lipnja na javnu raspravu. Prošao je lipanj, srpanj, kolovoz i rujan, pa smo početkom listopada pitali Ministarstvo u kojoj je fazi promjena licenci za jahting i što je s tom famoznom radnom skupinom?

Ministarstvo mora: “Već se neko vrijeme rade interne analize”

Nakon više od tri tjedna, iz Ministarstva nam na ponovljene upite stiže odgovor, kojeg prenosimo u cijelosti:

– Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pokrenulo je proces značajnih promjena u sustavu stjecanja svjedodžbi i uvjerenja o osposobljenosti za pomorce i nautičare kako na moru tako i za brodarce na unutarnjim vodama. U tu svrhu već neko vrijeme se rade interne analize mogućih rješenja i problema koje je potrebno riješiti kao bi se ovi procesi uspješno implementirali, odnosno da se ostvare postavljeni ciljevi bez ugrožavanja bilo kojeg segmenta gospodarstva i postignute visoke razine usklađenosti hrvatskog sustav stjecanja svjedodžbi sa zahtjevima Europske unije i Međunarodne pomorske organizacije.

Kako neki od dijelova ovih reformskih mjera zahtijevaju nova tehnološka rješenja te značajne organizacijske prilagodbe u proteklom razdoblju su i u ovim segmentima poduzimane odgovarajuće aktivnosti kako bi se osigurala uspješna provedba planiranih promjena.

Paralelno s ovim aktivnostima, zbog obveze usklađivanja hrvatskog zakonodavstava sa zakonodavstvom Europske unije u srpnju je žurno donesen Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama pomoraca (Narodne novine br. 85/2021), a nedavno je završena i izrada prijedloga novog Zakona o plovidbi i lukama unutarnjih voda koji je upućen u savjetovanje sa zainteresiranom javnošću.

Uz sve ove aktivnosti nastavljen je rad na potpuno novom Pravilniku o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti koji bi do konačnog donošenja trebao proći unutarnje konzultacije, osnivanje i početak rada radne skupine, prezentacije i neformalna savjetovanja sa zainteresiranom javnošću, izradu konačnog teksta prijedloga pravilnika kako bi se uputio na javno savjetovanje te konačno objavio.

Radna skupina bi se sastojala od predstavnika Ministarstva, pomorskih učilišta i to po jednog predstavnika pomorskih fakulteta, srednjih škola i privatnih pomorskih učilišta, dva predstavnika relevantnih zainteresiranih udruga (HGK, HUP…)

Radna skupina će imati priliku raditi na tekstu koji već bude pripremljen kao nacrt, a sva ostala zainteresirana javnost svoje primjedbe moći će davati u okviru javnog savjetovanja – poručuju iz Ministarstva mora.

Foto: Nautika / Ilustracija

Udruga skipera i članova posada jahti: “Ne želimo lomiti stvar preko koljena i uvoditi samo kozmetičke promjene”

Predstavnici Udruge skipera i članova posada jahti ističu kako su i dalje voljni aktivno i konkretno pomoći u izradi novog pravilnika, pogotovo u segmentu obuke i definiranja ovlasti unutar pojedinih svjedodžbi te i dalje vjeruju da će Ministarstvo prepoznati da nam je svima na korist da među svojim redovima ustrojimo konkurentan kadar na Mediteranu. Također napominju kako im nije u cilju “prelomiti stvar preko koljena” i na brzinu uvesti kozmetičke promjene već se dubinski pozabaviti problemom.

– Iako vrijeme protječe brže nego nam se čini, još uvijek nismo izgubili strpljenje. Iskreno se nadamo da ljudi u Ministarstvu dijele naše mišljenje te da će ubrzo reagirati na naše apele. Među našim članstvom imamo više iskusnih pojedinaca koji su svim srcem voljni volonterski prionuti zadatku i svojim praktičnim znanjem pridonijeti donošenju korisnih i svrsishodnih promjena u postojeći pravilnik – kazao nam je Ozretić.

Ostaje nadati se da dolazak zime, kad se aktivnosti u nautičkom turizmu s mora polako sele na kopno i u zimsku raspremu; neće ohladiti i interes za goruće teme.

– Ruku na srce, budemo li s ovim čekali do proljeća shvatit ćemo da smo u debelom zakašnjenju te da smo izgubili još jednu godinu pokušaja i nadanja u bolje – poručuju iz udruge.

Jurica Gašpar

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.