2 min. čitanja

Hoće li Rijeka nadmašiti Koper i Trst u prekrcaju tereta i postati glavna luka sjevernog Jadrana?

Hoće li Rijeka nadmašiti Koper i Trst u prekrcaju tereta i postati glavna luka sjevernog Jadrana?
Foto: Luka Rijeka

RIJEKA – Riječka luka na dobrom je putu da preuzme vodeću ulogu u prekrcaju tereta na sjevernom Jadranu. Kako smo već pisali, potpisani su ugovori na koje su Riječani čekali godinama. Idućih pola stoljeća kontejnerskim terminalom Zagreb Deep Sea upravljat će nizozemsko-hrvatski konzorcij. Obvezao se na izgradnju potrebne infrastrukture i njegovo potpuno opremanje.

“Zagreb deep sea”, strateški projekt Vlade i najveći kapitalni projekt Lučke Uprave Rijeka, ušao je u drugu, završnu fazu.

– Formalno-pravno potpisom ovog Ugovora završava projekt Svjetske banke Rijeka Gateway , ali pošto novi koncesionar na zagrebačkoj obali nosi ime Rijeka Gateway taj će projekt s nama živjeti još najmanje 50 godina – kaže za HRT ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

U svibnju 2019. završena je prva faza gradnje terminala. Sada je pred nizozemsko-hrvatskim konzorcijem izgradnja 280 metara nove obale sa zaobaljem te njezino opremanje.

Nakon završetka postupka odabira koncesionara u lipnju, posao je povjeren jednome od najvećih svjetskih lučkih operatora.

– Ovim terminalom osigurat ćemo Rijeci stabilno mjesto na logističkoj mapi u Jadranu, otvarajući pravi izlaz ne samo za Hrvatsku nego i za zemlje u okruženju – kazao je izvršni direktor APM Terminalsa Morten Engelsoft.

Foto: Luka Rijeka

S koncesijom vrijednom 20 i pol milijardi kuna i fiksnom naknadom od dva milijuna eura na godinu, Rijeka bi trebala postati glavna luka sjevernoga Jadrana.

– Dobri projekti, naime, ne trebaju imati politički predznak, nego ih svi zajedno trebamo podržavati.

Terminal će početi s radom 2024., a Hrvatska postati konkuretna sjevernim susjedima.

– Očekujemo da će već 2025. kontejnerski promet dosegnuti 1 milijun TEU jedinica, a do 2028. jedan i pol milijun. To znači da će luka Rijeka kroz nekoliko godina imati veći kontejnerski promet nego slovenska luka Kopar – ističe ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Kontejnerski terminal bit će prometno povezan s novom državnom cestom 403 koja se gradi i spojit će riječku luku s mrežom hrvatskih autocesta.

Najveći izazov je izgradnja nizinske pruge, prema planu u sljedećih deset godina.

Za Hrvatsku to je šansa za gospodarski razvoj i neovisnost u uvjetima globalnih poremećaja izazvanih pandemijom.

– I u nekim trenucima do sporosti ili manjka opskrbe pojedinim sirovinama i pojedinim različitim robama. Sve to govori koliko je važno za našu startešku autonomiju imati ovakav terminal – istaknuo je predsjednik Vlade Andrej Plenković.

Najveće intermodalno središte u ovom dijelu Europe aktivirat će i građevinski sektor te utjecati na rast hrvatskog BDP-a.

Dnevnik/IMS/M.Š./HRT

PROČITAJTE JOŠ:

POTPISAN UGOVOR O KONCESIJI Riječki kontejnerski terminal sljedećih 50 godina u koncesiji APM Terminalsa i ENNA Logic-a
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.