Foto: Elliott Bay Design Group

Brodari diljem svijeta polako mijenjaju konvencionalna goriva alternativnim rješenjima. Pomorski promet jedan je od značajnijih zagađivača atmosfere, a samo u 2018. brodovi su bili izvor 13,5 posto ukupne emisije stakleničkih plinova u EU povezane s transportom. 

Htjeli ne htjeli, ako žele opstati u pomorskoj industriji brodari će se morati prilagoditi novonastalim okolnostima, a koje uključuju modernizaciju flote odnosno njihov prelazak na goriva koja ne zagađuju atmosferu. Traže to zakonodavci, ali i glavni prometni koridori poput uprave Panamskog kanala, koja najavljuje uvođenje naknada za brodove koji ispuštaju stakleničke plinove.

Za nešto manje od dvije godine na tržište stiže prvi tegljač na svijetu koji će ploviti na metanol, a kojeg će zasad koristiti Američka obalna straža.

Dekarbonizacija vučnih plovila nije jednostavan zadatak, osobito zbog ograničenja veličine, prostora i težine tegljača. Baterije nisu prikladne jer tegljači nemaju stalne rute na kojima je moguće svakodnevno punjenje baterija, a zbog ograničenog prostora unutar plovila i plin otpada kao pogonsko gorivo.

Foto: Elliott Bay Design Group

Metanol je uobičajen teret za tegljač, a dostupan je u 88 od 100 najboljih svjetskih luka.

Hydrogen One naziv je novog koncepta tegljača, kojeg je dizajnirala kompanija Elliott Bay Design Group, a koji će jednim punjenjem moći prijeći 550 milja, uz standardnu operativnu brzinu.