2 min. čitanja

Planiraju kanalizaciju i otpadne vode s teretnih brodova pretvarati u bioplin

Planiraju kanalizaciju i otpadne vode s teretnih brodova pretvarati u bioplin
Foto: HaminaKotka.com

Morska luka HaminaKotka u Finskom zaljevu pokreće inovativni ekološki projekt koji će kanalizacijske i otpadne vode s komercijalnih brodova koji plove Baltikom pretvarati u bioplin. U luci se nadaju da će njihovu ideju primijeniti i druge luke na Baltičkom moru, koje je uz Sredozemno more, jedno od najzagađenijih na svijetu.

Svaki put kad brod u luci ispusti otpadne vode, drastično opada količina nutrijenata u morskoj vodi što utječe na morske organizme. Od 2 tisuće brodova koji u svakom trenutku plove Baltikom, njih 95% su teretni brodovi na kojima radi oko 25 tisuća ljudi koji proizvedu na tone otpadnih i kanalizacijskih voda koje se izbacuju u Baltik.

Foto: Facebook/HaminaKotka

Unatoč relativno strogim propisima vezanim uz balastne vode, niti jedna baltička zemlja još nije regulirala ispuštanje otpadnih voda u Baltik. Putnički brodovi, pak, koji plove između Finske, Švedske i Estonije slobodno ispuštaju svoje otpadne vode u lukama gdje pristaju. Ipak od ove godine IMO je propisao zabranu ispuštanja neobrađenih otpadnih voda iz putničkih brodova u Baltičko more.

Problem je što se u otpadnim vodama, osim ostataka hrane, nalaze i ostaci deterdženata, masti, raznih kemikalija pa čak i mikroplastika. Nevladine udruge upozoravaju kako ispuštanje ovakvih tvari u more dovodi do dva ključna problema  – eutrofikacije i iscrpljivanje kisika.

Morska luka HaminaKotka prva je koja će poduzeti konkretnu mjeru za spas Baltičkog mora. U projekt je uključena i lokalna tvrtka za upravljanje vodama koja će u lukama pročišćavati kanalizacijsku vodu od teretnih brodova te je uzorkovati za daljni razvoj projekta. Mulj koji ostane nakon pročišćavanja otpadnih voda rafinirat će se u bioplinskom postrojenju u obnovljivu energiju odnosno bioplin koji će se služiti kao gorivo za kamione.

Luka HaminaKotka najveća je luka u Finskoj u koju godišnje uplovi oko 2500 teretnih brodova pa je ovaj projekt više nego održiv. U njemu su već pristali sudjelovati velike logističke kompanije poput Stolt Tankers i Maerska.

K.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.