PROJEKT METRO Ispituju se mogućnosti uvođenja hibridnih trajekata na Jadranu

Foto: METRO

PULA/TRST – Proteklog tjedna održana je završna konferencija projekta METRO – Maritime Environment-friendly TRanspOrt systems koju je popratilo 40-ak zainteresiranih sudionika iz privatnog i javnog sektora iz područja brodogradnje, turizma i pomorstva. Konferencija je zbog trenutne situacije održana u online obliku.

Projekt METRO započeo je s provedbom početkom 2019. godine, a Istarska razvojna agencija bila je jedan od 7 uključenih partnera. Osim Istarske razvojne agencije, u projektu su još sudjelovali i Sveučilište iz Trsta (u svojstvu vodećeg partnera), Lučka uprava Trst, tvrtka Wartsila Italia s talijanske strane dok su s hrvatske strane u projektu sudjelovali još i pulska tvrtka Tehnomont brodogradilište te Pomorski i Tehnički fakultet iz Rijeke, piše Regional Express.

Na završnoj konferenciji projektni partneri predstavili su ključne postignute rezultate te su, shodno tome, od strane Istarske razvojne agencije predstavljene provedene pilot aktivnosti na području Istarske županije u sklopu kojih je IDA u suradnji s gradovima Pulom, Labinom, Porečom, lokalnim turističkim zajednicama, lučkim upravama te pulskom tvrtkom Penta d.o.o., postavila tri interaktivna ekrana na području Pule, Poreča i Rapca. Primarni cilj navedene aktivnosti bio je podizanje razine usluga za korisnike, informiranje istih o prijevoznim mogućnostima te općenito o cjelokupnoj turističkoj ponudi ovisno o lokaciji postavljanja ekrana.

Osim provedbe pilot aktivnosti, Istarska razvojna agencija je, u suradnji s projektnim partnerima izradila i akcijski plan za uvođenje novih pomorskih ruta na području Jadrana baziranih na ‘zelenim’ plovilima koji je također prezentiran kao zaključni dio jučerašnje konferencije.

U sklopu ovog prekograničnog projekta izrađene su detaljne analize postojeće infrastrukture glede razvoja punionica za hibridna plovila te maritimna analiza plovnih puteva na području Jadrana, a fokus je bio stavljen na postojeće trajektne linije Brestova – Porozina te Split – Ancona u okviru kojih su se ispitivale mogućnosti za daljnji razvoj infrastrukture potrebne za uvođenje hibridnih trajekata. Navedene analize izrađene su od strane Pomorskog i Tehničkog fakulteta iz Rijeke, dok su nacrti i tehničke specifikacije novih hibridnih plovila izrađeni u suradnji Tehnomont brodogradilišta, tvrtke Wartsila, Tehničkog fakulteta iz Rijeke te glavnog partnera Sveučilišta u Trstu.

Naglasak u fazi projektiranja hibridnih plovila bio je usmjeren prema smanjenju energetske potrošnje brodova te prema podizanju njihovih ekoloških standarda. Smanjenje energetske potrošnje moguće je primjenom čitavog niza tehnoloških rješenja. Od korištenja kvalitetnijih materijala preko primjene složenih senzora i kontrolnih sustava za sve segmente rada motora, optimalizacije termalnih reakcija i sagorijevanja, ali i efikasnije kontrole navigacijskog sustava, optimalnog rasporeda tereta, pa sve do smanjivanja emisije štetnih plinova i orijentacije na hibridni pristup korištenja dodatnih izvora obnovljive energije.

Glavni cilj projekta METRO, ukupne vrijednosti 22 milijuna kuna, koji se financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru programa INTERREG V-A Italija – Hrvatska 2014. – 2020. bio je poboljšati kvalitetu, sigurnost i održivost okoliša u pomorskom prijevozu promovirajući multimodalnost i eko-inovativna rješenja za pomorski i obalni prijevoz u programskom području Italije i Hrvatske.

I.B.

PROČITAJTE JOŠ:

Može li i kako Jadrolinija smanjiti potrošnju goriva? Morat će jer stižu globalni ekološki nameti za brodove

Čovjek koji naše otoke želi premrežiti električnim brodovima: “Projekt razvijamo još od 2010.”

Nordijske zemlje su uvele električne trajekte, evo kad planira Jadrolinija