2 min. čitanja

Sindikat poslao otvoreno pismo Vladi – Traže hitnu smjenu predsjednika Uprave Jadrolinije

Sindikat poslao otvoreno pismo Vladi – Traže hitnu smjenu predsjednika Uprave Jadrolinije
Foto: Jadrolinija

Niz zabrinjavajućih informacija o stanju nacionalne brodarske kompanije iznio je Strukovni sindikat pomoraca Jadrolinije. U otvorenom pismu, koje su poslali čak i na adresu premijera, nabrojali su sve poteškoće na koje ukazuju godinama, a koje se nisu pomaknule s mrtve točke.

Zastarjela flota, dotrajali brodovi, nehuman odnos prema pomorcima, kršenje radničkih prava, skrivanje stvarnog stanja najvećeg domaćeg brodara – samo je dio grijeha koji je Strukovni sindikat pomoraca Jadrolinije nabrojao u otvorenom pismu upućenom predsjedniku Uprave Jadrolinije Damiru Zecu, ministru mora Olegu Butkoviću, ali i premijeru Andreju Plenkoviću, piše portal Pomorac.hr.

Ističu kako se u posljednje 4 godine, otkako je promijenjen dio uprave, nisu dogodile nikakve pozitivne već samo negativne promjene koje cjelokupno društvo tjeraju u sigurnu propast, zbog čega traže hitnu smjenu čelnog čovjeka Jadrolinije.

Odluku uprave Jadrolinije da flotu obnovi rabljenim brodovima smatraju neracionalnom i skupom, ali i sigurnosno upitnom za putnike i posadu, ističući kako su životi pomoraca na brodu i njihovi smještaji lošiji od onih na početku prošlog stoljeća.

Upozoravaju da se brodovima Jadrolinije ne poštuju Pomorski zakonik niti međunarodne konvencije, što najviše na svojoj koži osjete upravo pomorci kojima nije osigurana čak ni zaštitna odjeća i potrošni materijali koje pomorci nabavljaju o svom trošku. Ništa bolja situacija nije ni po pitanju osiguranja onih najosnovnijih potrepština na brodu, a koje je dužan osigurati poslodavac.

Tu je i zastarjeli obračun plaća, o čemu je sindikat prošle godine razgovarao s resornim ministrom i po njegovim uputama poslao svoje prijedloge za poboljšanje takvog statusa. Ministar im do danas nije odgovorio.

Posebna priča je kadroviranje unutar Jadrolinije, koja prema saznanjima sindikata, smanjuje broj pomoraca, a povećava broj uredskih uhljeba, koji uglavnom nemaju pojma o poslu kojeg trebaju obavljati.

Osvrnuli su se i na slučaj trajekta Lubenice, koji je prošli tjedan umjesto u rezalištu, završio u remontnom brodogradilištu nakon što je na putu za rezalište uočeno da u brod prodire more te da bi isplovljavanje na pučinu moglo biti kobno za posadu.

– Na ovaj brod po prvi put dolaze na ukrcaj zapovjednik Ivan Srzentić, predsjednik SSPJ, i upravitelj stroja Zvonimir Franić povjerenik ovog sindikata za plovno područje Split. Objašnjeno im je da je sa brodom sve u redu i da ga je dovoljno povesti u rezalište. Detaljnim pregledom broda od strane zapovjednika i upravitelja, ustanovljeno je katastrofalno stanje istog. Prije početka i za vrijeme same plovidbe, događaju se tri teže havarije i to u obliku prodora mora (jedan od 20 tona mora u prostor strojarnice u jako kratkom periodu) i to opetovano, nakon inzistiranja gore navedenih, na podvodnom čišćenju broda – napominje sindikat ministru u otvorenom pismu.

Tvrde kako je u popravak trajekta Lubenice u posljednje 4 godine uloženo gotovo 7 milijuna kuna te da je brod prodan za nešto više od 2 milijuna kuna, čime je Jadrolinija opet na gubitku.

Ministra Butkovića upozoravaju da je stanje u Jadroliniji krajnje alarmantno te da će kao sindikat iskoristiti sve moguće instrumente kako bi zaštitili kompaniju koja im daje kruh. Također ističu da će u slučaju bilo kakvih pritisaka na iste znati odgovoriti.

K.B.

PROČITAJTE JOŠ:

Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa odlučuje protiv predsjednika Uprave Jadrolinije
Jadrolinija o trajektu koji je procurio: “Odlazak na rezalište odgođen do ožujka, sad ide u Trogir na sanaciju”
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.