Izvrsni turistički rezultati našeg drugog po veličini poluotoka koji je zadržao visoku kvalitetu turističke ponude

Foto: TZ Orebić

OREBIĆ – Pelješac je ove godine ostvario izvrsne turističke rezultate te je, unatoč brojnim izazovima i povećanom broju turista, održao kvalitetu proizvoda i usluga od ukupno 91,40 %, što su potvrdile i nikad brojnije recenzije gostiju destinacije.

Ovi podaci o kvaliteti destinacije dobiveni su u sklopu projekta IQM Destination na temelju recenzija posjetitelja s Google mapsa, Tripadvisora, Booking.com, Facebooka, Expedia i drugih platformi na kojima su prisutni dionici poput hotela, privatnog smještaja, ugostiteljskih objekta, turističkih agencija, suvenirnica i lokalnih proizvođača. Destinacija Pelješac, koja obuhvaća područja turističkih zajednica Orebić, Janjina, Ston i Trpanj, tim je uspjehom zaključila prvu godinu sudjelovanja u projektu integralnog upravljanja destinacijom IQM Destination.

Foto: TZ Orebić

– Svaka recenzija i komentar su nam savjeti za poboljšanje, tim više ako se ponavljaju više puta. Recenzije i komentari daju nam priliku dobro analizirati zadovoljstvo gostiju i mogućnosti za nepredak. Uz online ocjene i recenzije, koje su samo jedan od elemenata kvalitete ponude, u sklopu našeg projekta pratimo i mjerenje kvalitete, održivog razvoja i učinkovitosti projekta IQM Destination u 120 indikatora koji daju potpunu sliku o kvaliteti destinacijske ponude i doživljaja – objašnjavaju iz tima IQM Destination.

Destinacija Pelješac 2021. godine broji 3 800 recenzija više od prethodne godine, a razlog je povećanje broja turista koji su dijelili svoje mišljenje o dionicima na temelju doživljaja destinacije. Danas, kad turisti pomno biraju destinacije koje će posjetiti te najviše istražuju online, važno je da prilikom tog istraživanja gost dobije sve potrebne informacije. Upravo je vidljivost dionika te njegovih ocjena i recenzija jedan od načina približavanja modernom turistu.

U cilju podizanja kvalitete svakog dionika, projekt IQM Destination nastoji povezati različite dionike u destinaciji te postaviti standarde za sve djelatnosti s kojima gost dolazi u dodir i koje utječu na dojam o kvaliteti cjelokupne ponude. Upravo se takvim pristupom povećava zadovoljstvo gostiju u destinaciji.

IQM Destination tim kontinuirano savjetuje, izrađuje standarde koji su napisani po mjeri modernog turista. Primjerice, IQM standardi za privatan smještaj su uređenje prilagođeno udobnosti boravka, domaćin educiran o ponudi destinacije, visoka razina čistoće, osiguran Wi-Fi, klimatiziran prostor, lokalno bilje u okolišu, visoka kvaliteta, udobni kreveti, ugodni mirisi.

IQM Destination tim svim dionicima i članicama projekta nastoji pomoći u podizanju kvalitete usluga u brojnim segmentima u turističkoj ponudi edukacijama prilagođenim potrebama turističkih djelatnika i drugih subjekata koji su umreženi u turizmu destinacije, pozicioniranjem i brendiranjem destinacije, mjerenjem kvalitete i težnjom u napretku inovacijama te osnaživanjem ukupnog brenda destinacije temeljenog na kulturi.

Foto: TZ Orebić

Posljednjih godinu dana za dionike platforme IQM Destination održano je dvadest besplatnih predavanja s ciljem edukacije i razmjene iskustava. Pripremanje objekata za fotografiranje, Trendovi u hotelskom smještaju, Oznake kvalitete lokalnih proizvoda: Lika Quality i Vrhunsko vukovarsko, Kulturni turizam – lideri destinacijske ponude, Trendovi u privatnom smještaju, Mogu li izvrsna vina bez izvrsnog marketinga?, Sportski turizam kao vrhunska destinacijska ponuda – pješačke, planinarske i biciklističke staze, Sportski turizam – aktivni i pustolovni turizam staze, Zdravstveni turizam – izazovi i prilike, Eko smještaj kao atrakcija za goste i način života vlasnika, Mali hoteli i trendovi u hotelijerstvu, Aromaterapija i zdravlje, Eko smještaj kao atrakcija za goste i način života vlasnika, Google maps  – kako iskoristiti sve mogućnosti za promociju?, Razvoj novog proizvoda –vjerski turizam, Događanja inspirirana kulturom i tradicijom, Eko turizam i trendovi u smještaju, Važnost vizualnih komunikacija i kvalitetne fotografije za brendiranje, samo su neke od tema online predavanja koje su okupile turističke stručnjake iz cijele Hrvatske.

– U sklopu projekta Integralnog upravljanja kvalitetom na Pelješcu u suradnji sve četiri turističke zajednice u 2021. su započele, a ove godine nastavljaju sa razvojem novih proizvoda: outdoora i manifestacija. U skopu razvoja outdoor ponude izrađena je interaktivna karta Pelješca, a ove godine slijedi nastavak radova na signalizaciji, tiskanoj karti i ostalim elementima. U sklopu razvoja manifestacija realizirana su dva festivala, a u ovoj godini očekuju vas čak tri nova festivala koja će biti realizirana zajedničkim snagama: Festival peljeških kapetana, Festival peljeških okusa i Festival soli – kažu iz turističkih zajednica.

I.B.