2 min. čitanja

Rat u Ukrajini stvorit će nedostatak pomoraca – Ukupno čine 14,5 posto svjetske radne snage u pomorstvu

Rat u Ukrajini stvorit će nedostatak pomoraca – Ukupno čine 14,5 posto svjetske radne snage u pomorstvu
Foto: Youtube / Screenshot

Međunarodna brodarska komora (ICS), koja predstavlja 80% svjetske trgovačke flote, upozorila je da će trenutni poremećaj lanca opskrbe biti pojačan globalnim nedostatkom brodarske radne snage zbog ruske invazije na Ukrajinu.

U izvješću o pomorskoj radnoj snazi, koje su 2021. objavili BIMCO i Međunarodna brodska komora stoji da 1,89 milijuna pomoraca trenutno upravlja s više od 74.000 plovila u globalnoj trgovačkoj floti.

Kako bi održali razinu trgovine, ovi pomorci moraju biti slobodni za smjene posada diljem svijeta. Međutim, letovi su otkazani u i iz regije ove dvije zemlje, što ovo čini sve težim. Strahovi oko sigurnosti posade i povećanje premija osiguranja za slanje brodova u Ukrajinu ili Rusiju također su obeshrabrili brodovlasnike da šalju plovila u te zemlje. Osiguravateljske kuće izviještavaju da su neke posade napustile svoje brodove u Ukrajini zbog sigurnosnih briga.

Od ukupne radne snage u brodarstvu, 198.123 (10,5%) pomoraca su Rusi, od čega 71.652 časnika. Ukrajina čini 76.442 (4%) pomoraca, od čega 47.058 časnika. Zajedno predstavljaju 14,5% svjetske radne snage.

ICS-ovo upozorenje dolazi uoči izvanrednog sastanka UN-a, pod pokroviteljstvom Međunarodne pomorske organizacije (IMO), gdje će ova industrija predstaviti plan u osam točaka o tome kako osigurati daljnju dobrobit pomoraca. To će uključivati ​​pozive državama da osiguraju pomorcima pristup plaćama i uspostavu sigurnih koridora za isplovljavanje brodova iz luka u Ukrajini.

ICS traži uspostavu koridora za sigurnu evakuaciju brodova i pomoraca iz Crnog i Azovskog mora

Govoreći uoči obraćanja državama članicama UN-a na hitno sazvanom sastanku IMO-a, Guy Platten, glavni tajnik Međunarodne komore za brodarstvo rekao je:

– Sukob u Ukrajini ima značajan utjecaj na sigurnost pomoraca i brodara u tom području. Kao i kod COVID-a, pomorci su izloženi problemima koje nisu sami stvorili. Više brodova je pogođeno streljivom, pomorci su ubijeni i ozlijeđeni, a pomorci svih nacionalnosti zarobljeni su na brodovima privezanim u lukama. Najhitnije je da njihovu evakuaciju iz ovih ugroženih područja trebaju osigurati one države koje za to imaju ovlasti. Utjecaj na nedužne pomorce i njihove obitelji ne može se podcijeniti.

– ICS u potpunosti podržava uspostavu pomorskog koridora koji bi omogućio sigurnu evakuaciju brodova koji trenutno ne mogu napustiti teritorijalne vode u Crnom i Azovskom moru. Mora im se omogućiti da napuste područje sukoba i izbjegnu daljnje humanitarne incidente.

Brodarstvo je trenutno odgovorno za kretanje gotovo 90% globalne trgovine. Samo Ukrajina i Rusija čine četvrtinu ukupnog globalnog izvoza pšenice, dok Rusija kontrolira 12,5% izvoza sirove nafte, prema Opservatoriju ekonomske složenosti (OEC). Lloyd’s List već procjenjuje da je izvoz sirove nafte i naftnih derivata iz Rusije pao za 1,5 milijuna barela dnevno, s prijašnjih procijenjenih razina od nekih 7 milijuna bpd prije invazije na Ukrajinu.

ICS je ranije upozorio na nedostatak pomoraca za posadu komercijalnih brodova ako se ne poduzmu mjere za povećanje njihova broja, što povećava rizike za globalne lance opskrbe. Tome su pridonijela drakonska ograničenja putovanja, uzrokovana pandemijom, zbog kojih pomorci nisu mogli mijenjati posadu. To je pak rezultiralo stotinama tisuća prekoračenja ugovorenih razdoblja na moru.

Istraživanje koje je proveo ICS  pokazalo je da prosječni brod ima najmanje tri nacionalnosti na brodu, a ponekad čak i trideset. Na prosječnom brodu najmanje su se govorila tri jezika.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.