Otkazani letovi, gužve i izgubljena prtljaga: Zašto je došlo do kaosa u zračnom prometu?

Foto: Pixabay / Morski HR

Posljednjih dana u europskom zračnom prometu i zračnim lukama sve je više problema. Od dugotrajnih čekanja u redovima, izgubljene prtljage, otkazanih i odgođenih letova do nedostatka radnika.

– Glavni razlog je nedostatak certificiranog osoblja koje radi na poslovima registracije putnika, zaštitnih pregleda putnika i ukrcaja prtljage i tereta u zrakoplove – rekao je Slaven Žabo, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa gostujući u emisiji Dobro jutro, Hrvatska.

Istaknuo je kako su tijekom pandemije zračne luke djelomično otpuštale zaposlenike i smanjivali plaće, te su ljudi odlazili, i sada su se našli u situaciji da te radnike nije lako vratiti.

Naglasio je kako u domaćim zračnim lukama nemamo tu razinu problema, te da promet teče relativno nesmetano.

– Croatia Airlines namjerava obaviti sve planirano letenje ove godine. Osigurali smo dovoljno resursa – zaposlenika, zrakoplova i popunjenost kabine u ovom trenutku je oko 62 posto – istaknuo je Žabo.

Anđelko Ukalović, v. d. predsjednika Samostalnog sindikata djelatnika u zrakoplovstvu smatra kako COVID kriza nije toliko utjecala.

– Mi pretežno imamo problem zbog prirodnog odljeva ljudi. Certificirano osoblje je teško stvoriti, treba par godina, a tu su i problemi premalih plaća.

– Mladi nam dolaze, ali treba 3-4 godine da se osposobe i onda dolazimo do plaće, s kojom ne možemo konkurirati stranim firmama, i ljudi nam odlaze. Uložimo vrijeme, novac i sve u njih, a oni na kraju odu – istaknuo je Ukalović.

Unatoč svim problemima Žabo je naglasio kako sigurnost niti u jednom segmentu nije narušena.

– U zračnom prijevozu ne smije i nikada nema kompromisa. Sigurnost je uvijek ispred svega. Sigurnost ni u jednom segmentu nikada nije narušena i zaposlenici rade na maksimalno kvalitetan način – naglasio je.

Z.G.