Novi MSC-ov brod obara sve rekorde: ‘MSC Tessa’ službeno najveći kontejnerski brod na svijetu!

Foto: MSC Tessa u izgradnji u brodogradilištu Hudong-Zhonghua u Šangaju, Kina / Izvor: CSSC.

Kinesko brodogradilište Hudong Zhonghua pohvalilo se još jednim rekordom: početkom ovog mjeseca porinuli su novi najveći kontejnerski brod na svijetu, koji će oboriti prethodni rekord za 112 TEU!

Novi najveći kontejnerski brod na svijetu, kapaciteta 24.116 standardnih kontejnerskih jedinica od dvadeset stopa (TEU), nazvan je MSC Tessa. Porinut je 1. kolovoza u brodogradilištu Hudong Zhonghua na otoku Changxing u Šangaju, koje je dio kineskog državnog CSSC-a (China State Shipbuilding Corporation), piše Pomorac.hr

Kako i samo ime otkriva, ovaj kontejnerski brod se gradi za Mediterranean Shipping Company, trenutno najveću kompaniju za prijevoz kontejnera na svijetu. MSC Tessa sličnog je dizajna kao Evergreenov Ever Alot, koji je u lipnju isplovio iz istog brodogradilišta te oborio rekord postavši prvi kontejnerski brod kapaciteta većeg od 24.000 TEU. Ipak, kineski brodograditelji uspjeli su nadmašiti sami sebe i ‘ugurati’ još nekoliko slotova na novi MSC-ov brod, čime je MSC Tessa i službeno postala najveći kontejnerski brod na svijetu.

– Iako su glavne dimenzije nepromijenjene, naš dizajnerski tim optimizirao je nadgrađe, radarski jarbol i druge značajke sukladno karakteristikama operativnih ruta vlasnika broda – kažu iz CSSC-a. Rezultat redizajna MSC Tesse je povećanje kapaciteta od 112 TEU u odnosu na Evergreenove brodove Ever Alot i Ever Apex, koji imaju kapacitet od 24.004 TEU. Ova dva broda isporučena su za podružnicu tajvanske kompanije Evergreen Marine Corporation u lipnju i srpnju.

MSC Tessaduga je 399,99 metara i široka 61,5 metara. Ova grdosija je jedna od četiri ultra-velika kontejnerska broda koji se trenutno grade za MSC u Hudong Zhonghua. Kineski brodograditelji nisu propustili istaknuti da je MSC Tessagotovo 60 metara duža od najvećeg nosača zrakoplova. Površina palube ekvivalentna je površini četiri nogometna igrališta, a uvis će se moći slagati čak 25 kontejnera.

Dizajn uključuje nekoliko značajki koje navodno poboljšavaju energetsku učinkovitost broda: maleni pramčani bulb, propelere velikog promjera i vodove za uštedu energije. Opremljen je hibridnim scrubberom, a također je prvi brod izgrađen u ovom brodogradilištu koji će koristiti tzv. sustav zračnog podmazivanja trupa (Air Lubrication System), koji bi prema procjenama trebao smanjiti potrošnju goriva za tri do četiri posto. Implementirani su i drugi sustavi i inovacije dizajna, primjerice osovinskog generatora, kako bi se smanjila potrošnja goriva te da bi se brod uskladio s novim EEDI zahtjevima energetske učinkovitosti plovila.

Otkako je 2017. godine prvi put premašena granica od 20.000 TEU, posljednjih godina konstantno se obaraju rekordi veličine kontejnerskih brodova. Kontejnerski brodovi su se po pitanju kapaciteta od početka stoljeća više negoutrostručili.

Novi MSC Tessa bit će isporučen do kraja ove godine. Novogradnje koje gradi kinesko brodogradilište samo su dio MSC-ove goleme knjige narudžbi. Prema Alphalineru, MSC trenutno čeka izgradnju čak 114 brodova, ukupnog kapaciteta od približno 1,5 milijuna TEU. Riječ je o kapacitetu koji je ekvivalentan trećini trenutne flote, a dio novogradnji vjerojatno će zamijeniti starije brodove.

Otkako je početkom ove godine nadmašio Maersk i postao najveća kompanija za prijevoz kontejnera, MSC nastavlja graditi svoje vodstvo. Alphaliner izvještava da MSC drži 17 posto udjela na tržištu, s flotom od 690 brodova ​​ukupnog kapaciteta od 4,47 milijuna TEU, piše Pomorac.hr

I.G.