8. izdanje Dana hrvatskog pršuta ove godine u Splitu

SPLIT – Hrvatski pršut, predstavljen kroz svoja četiri brenda (Dalmatinski, Drniški, Istarski i Krčki) jedan je od najatraktivnijih elemenata gastronomske baštine i kulturnog identiteta Hrvatske. Tradicija, autohtonost i kvaliteta potvrđene su certifikacijom i standardizacijom proizvodnje. Domaći proizvođači udruženi u Klaster hrvatskog pršuta u mogućnosti su isporučiti vrhunski proizvod ujednačene kvalitete.

Promoviramo ga kao tradicionalni autohtoni gastronomski proizvod i radimo na pozicioniranju Hrvatske kao gastronomske destinacije – ističu iz Klastera hrvatskog pršuta.

Hrvatski pršut postao je jedan od tržišno najmoćnijih proizvoda u čijoj se proizvodnji, distribuciji i prodaji pružaju izvrsne poslovne mogućnosti.

– Kontinuirani rast proizvodnje, potreba za stalnim usavršavanjem i stvaranjem preduvjeta za ozbiljan tržišni iskorak, potaknuli su nas da svake godine okupimo najbolje proizvođače, najveće stručnjake i poslovne subjekte koji su uključeni u proizvodnju hrvatskih pršuta. Dani Hrvatskog pršuta tradicionalni su stručni i poslovni skup posvećen ostvarenju dvije grupe ciljeva – stalnom usavršavanju i podizanju razine kvalitete proizvoda, njegovoj zaštiti i promociji te povezivanju dionika u lancu proizvodnje i distribucije s ciljem ostvarenja poslovnog rasta – ističe Klaster hrvatskog pršuta.

Grad Split ove godine je domaćin Dana Hrvatskog pršuta. Stručni i poslovni skup posvećen našoj najpoznatijoj suhomesnatoj deliciji održat će se 22. i 23. travnja. Cilj manifestacije je promocija tradicionalnog gastronomskog proizvoda i očuvanje gastronomske baštine jadranskih regija. S gospodarskog pogleda stručni skup potiče razmjenu znanja i gospodarske suradnje između svinjogojske proizvodnje, klaoničke industrije i pršutarske proizvodnje kao i svih sudionika u lancu “od polja do stola“.

Želja organizatora je da se u sklopu manifestacije predstave ponajbolji primjeri dobre prakse s područja Dalmacije, Kvarnera i Istre te izložbom, druženjem i stručnim dijelom nastojimo pridonijeti jačanju brenda hrvatskog pršuta te njegovoj valorizaciji u prehrambenoj i turističkoj industriji.

Prvog dana, u petak 22. travnja u hotelu Park Split održat će se svečano otvorenje uz niz radionica i okruglih stolova s ciljem unapređenja proizvodnje i poslovanja pršutarske industrije, te stručna ocjenjivanja i proglašenje najboljih pršuta. Sljedećeg dana, u subotu 23. travnja na Prokurativama od osam sati, organizira se manifestacija izložbeno-prodajnog karaktera, gdje će se pršutari predstaviti javnosti. Posjetitelji će moći razgledati, degustirati i kupiti pršute različitih hrvatskih regija.

Unatoč rastu proizvodnje, sve većoj kvaliteti pa i činjenici da su pršutarski brendovi zaštićeni na EU tržištu, još uvijek se velik dio ponude temelji na uvoznim zamjenskim proizvodima. Tijekom skupa bit će održan okrugli stol i radionice, te će se kroz dijalog pokušati naći zajednički jezik u svrhu jačanja branda hrvatskog pršuta kao autohtone delicije.

Z.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Proizvodnja pršuta povećala se za 20 puta