Brodarske kompanije se povlače iz Hong Konga kako bi zaobišle rizike poslovanja između SAD-a i Kine
HONG KONG - Neke brodarske kompanije diskretno premještaju operacije iz Hong Konga i uklanjaju plovila iz registra njihove zastave. Drugi, pak, izrađuju planove za nepredviđene situacije kako bi to učinili. Iza ovih poteza krije se zabrinutost da bi njihove brodove mogle zaplijeniti kineske vlasti ili da bi ih mogle pogoditi američke sankcije u sukobu između Pekinga i Washingtona.
Naglasak Pekinga na ulozi Hong Konga u služenju kineskim sigurnosnim interesima i sve veći američki nadzor nad važnošću kineske komercijalne flote u mogućem vojnom sukobu, poput Tajvana, izazivaju nelagodu u cijeloj industriji, ispričalo je za Reuters šest predstavnika ovih kompanija.
Ured američkog trgovinskog predstavnika prošlog je mjeseca predložio naplatu visokih američkih lučkih pristojbi kineskim brodarskim tvrtkama i drugima koji upravljaju brodovima kineske proizvodnje, kako bi se suprotstavili kineskoj "ciljanoj dominaciji" brodogradnje i pomorske logistike.
Washington je u rujnu upozorio američke tvrtke na rastuće rizike poslovanja u Hong Kongu, gdje SAD već primjenjuje sankcije protiv dužnosnika uključenih u sigurnosnu represiju.
Hong Kong je više od stoljeća bio središte brodovlasnika i brokera, financijera, osiguravatelja i odvjetnika koji ih podržavaju. Njegova pomorska i lučka industrija činila je 4,2% BDP-a u 2022., pokazuju službeni podaci. Zastava ovog grada osma je zastava brodova s najvećim brojem isplovljavanja u svijetu, prema VesselsValueu, podružnici grupe za pomorske podatke Veson Nautical.
D.G.