Brojni restorani na Jadranu nisu spremni prihvatiti ovako velik broj gostiju
Prije nekoliko dana na Hrvstskoj smo televiziji gledali afirmativni prilog o turističkoj sezoni u Opatiji. Gospodin koji je govorio ispred jednog od opatijskih restoranskih lanaca doslovno je kazao: “Mi nismo spremni za ovakvu navalu gostiju. Ne možemo prihvatiti sve te goste niti možemo zaraditi kao prije dvije ili tri godine, jer nemamo dovoljno osoblja.” Ova izjava savršeno ocrtava stanje kuhinje i servisa u brojnim istarskim, kvarnerskim i dalmatinskim restoranima, piše plava kamenica.
Pelegrini, primjerice, ne radi jedan dan u tjednu premda bi i na taj neradni dan bio prepun, jer tako lakše održava visoku razinu servisa u šest radnih dana. Isto vrijedi i za neke jako popularne murterske restorane. U velikom five star resortu na sjevernom Jadranu za večeru se poslužuju paste, pohano i pečeno meso, ne zbog ograničenja u budžetu već zbog nedostatka kuhara koji bi stigli raditi nešto elaboriranije.
Na splitskoj se Rivi pred restoranima stvaraju redovi, a većina restorana na Rivi nema tehničke uvjete, poput air conditiona u kuhinji, da odrade i normalnu, neopterećenu večernju smjenu.
Hrvatska ugostiteljska industruja ovih dana izdaje rekordan broj fiskakiziranih računa. No, hrvatska ugostiteljska industrija, načeta PDV -om i uništena lockdownima, ne može se oporaviti u samo jedno ljeto.
Ona nije bila spremna na ovakvo ljeto niti se mogla pripremiti na 93 posto turista u usporedbi s prvim tjednom kolovoza 2019. Stoga je definitivno preuranjeno govoriti o oporavku hrvatske restoranske scene, piše Plava kamenica.
Ljetni su dobici tek lizanje rana otvorenih unatrag nekoliko godina.
I.B.