Coca Cola prozvana za uništavanje morskih ekosustava: "Više od 600.000 tona Coca-Colinog plastičnog otpada svake godine završi u morima i oceanima!"

Prema novoj analizi koju je objavila neprofitna organizacija Oceana, uskoro će više od 600.000 tona Coca-Colinog plastičnog otpada zagađivati svjetske oceane i vodene putove svake godine. Ovo je dovoljno plastike da napuni želudac 18 milijuna kitova, piše The Strait Times.

Trenutno ih na kugli zemaljskoj među svom tom plastikom pliva oko milijun i pol.

Prema studiji iz 2024. objavljenoj u časopisu Science Advances, Coca-Cola je vodeći svjetski zagađivač brendiranom plastikom, a slijede je PepsiCo, Nestle, Danone i proizvođač duhana Altria. Oceanina procjena temelji se na Coca-Colinim javno objavljenim podacima o ambalaži od 2018. do 2023., u kombinaciji s predviđanjima rasta prodaje u uobičajenim uvjetima.

Predviđa se tako da će Coca-Cola upotrebljavati 4.13 milijuna tona plastike godišnje do 2030. godine. 602.000 tona Coca-Coline plastike u svjetskim vodama, ekvivalent je gotovo 220 milijardi boca od pola litre.

Što je rješenje?

Prema stručnjacima iz Oceane rješenje je u  u vraćanju višekratne ambalaže, bilo u obliku povratnih staklenih boca, koje se mogu ponovno upotrijebiti 50 puta, ili debljih PET plastičnih boca, dizajniranih za 25 upotreba. Coca-Cola je 2022. godine priznala da je ambalaža za višekratnu upotrebu "među najučinkovitijim načinima za smanjenje otpada" te se obvezala da će do 2030. takva ambalaža činiti četvrtinu njihovih proizvoda. 

No, ovo je obećanje uskoro "šaptom palo" u najnovijem planu održivosti iz prosinca 2024. Svoj su fokus ui Coca Coli premjestili na  povećanje recikliranog sadržaja u ambalaži i povećanje stope prikupljanja. No, upozoravaju stručnjaci, unatoč tome što je recikliranje dobra ide, ako vi koristite recikliranu plastiku za proizvodnju više plastike za jednokratnu upotrebu onda zapravo "pumpate" problem.

- Coca-Cola je daleko najveći proizvođač i prodavač pića na svijetu, imaju najveću infrastrukturu za višekratnu upotrebu od bilo koje druge tvrtke za proizvodnju pića, a imaju i sposobnost da to razviju i pokažu put ostatku industrije - rekao je Matt Littlejohn, voditelj Oceanine kampanje usmjerene na korporativne onečišćivače.

J.T.