Crnogorci kupili Priznu, pa tek onda shvatili da moraju u rekonstrukciju pristaništa
Trajekt Prizna, koji je stigao prošlog tjedna u Boku kotorsku i usidren je u Zelenici, još nije počeo prometovati na liniji Kamenari – Lepetane.
Postojeće širine trajektnog usjeka na obali su 7,5 metara, a širina rampe trajekta Prizna je osam metara, tako da rampa uopće ne može ući u postojeći usjek, prenosi Boka News.
Druga sporna stavka je duljina trajektnog uzgona od morske linije do horizontalnog poravnanja sa magistralom, koja je 4,6 ili 4,7 metara, koliko su duljine rampe trajekata Pomorskog saobraćaja koji do sad prometuju na navedenoj liniji, dok je na ovom trajektu rampa duga 7,5 metara.
Treća sporna stavka je visina trajekta od morske do palubne linije koja iznosi nepunih 80 centimetara, dok je ta visina kod trajekata Pomorskog saobraćaja od 1,8 do 1,9 metara na kamenarskoj strani, gdje brodovi pristaju pramcem, a na lepetanskoj strani, gdje pristaju krmom, visina je 1,2 metra.
Prema tvrdnjama sugovornika Pobjede, upućenog u ovu problematiku, trajekt Prizna koji je Jadrolinija prije četiri godine rashodovala iz svoje flote više nije tehnički moguće prilagođavati novim standardima.
Izvor lista tvrdi da je očito da je taj trajekt kupljen brzopleto, bez prethodne procjene u smislu upotrebljivosti u postojećim okolnostima operativne obale.
Skupa i komplicirana rekonstrukcija
U ovakvoj situaciji jedino rješenje bi bilo da se obavi rekonstrukcija postojećeg pristaništa ili izgradnja novog prilagođenog za novi trajekt, što bi podrazumijevalo rušenje obale, a to bi bio prilično zahtjevan i složen postupak u smislu dobivanja građevinske dozvole, raznih studija, procjena, saglasnosti, elaborata, biologije mora i slično.
JP Morsko dobro trajekt Priznu je platilo 570 tisuća eura.
Krajem kolovoza prošle godine Jadrolinija je preko javnog natječaja prodala trajekt Prizna za 252 tisuća eura privatnoj kompaniji ABM Tours iz Neviđana.
Nekadašnji Jadrolinijin trajekt Prizna, koji je Morsko dobro kupilo u Hrvatskoj, dužine 65 metara, izgrađen je 1970. u Švedskoj. Jadrolinija ga je kupila 1991. godine.
Trenutno na liniji Kamenari – Lepetane prometuje samo jedan trajekt Vasilije, koji prevozi samo male automobile u terminu od 6 do 22 sata.
Crnogorska je Vlada odobrila poduzeću Morsko dobro da ove godine nabavi do šest trajekata koji će održavati liniju od Kamenara do Lepetana.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ: