Crnogorci pokrenuli istragu zbog kupnje trajekta "Prizna"

Specijalno državno tužiteljstvo Crne Gore formiralo je predmet povodom kupnje trajekta Prizna, odnosno, kako su ga imenovali “Trideseti Avgust”. Osim činjenice da rampa trajekta ne odgovara pristaništima na liniji Kamenari – Lepetane, sporna je i kupoprodaja, gdje je tvrtka u minusu s dvoje zaposlenih nakon kupnje trajekta od Jadrolinije, na plovilu zaradila više od dvostruko!

Državni tužitelj i glasnogovornik Tužiteljstva Vukas Radonjić potvrdio je Televiziji "E" da su predmet formirali samoinicijativno kako bi provjerili sve činjenice oko kupovine tog plovila.

Trajekt star 53 godine je hrvatski nacionalni brodar Jadrolinija iz Rijeke, rashodovao i povukao iz operativne upotrebe zbog tehnološke zastarjelosti i nedovoljnih kapaciteta. Krajem kolovoza prošle godine Jadrolinija je preko javnog natječaja prodala trajekt Prizna za 252 tisuća eura privatnoj kompaniji ABM Tours iz Neviđana.

Nakon kupnje od Jadrolinije, na prodaji trajekta tvrtka u minusu zaradila dvostruko više!

Zanimljivo je da je Odluku o kupnji broda bez javnog natječaja i po hitnom postupku, omogućila Vlada Crne Gore 24. veljače, jer su procijenili da se radi o javnom interesu. No, državna kompanija JP Morsko dobro trajekt Priznu je platila 569 tisuća eura, dakle više od dvostruke cijene, koliko je kompanija ABM Tours platila trajekt Jadroliniji.

Ugovor su 4. ožujka ove godine potpisali direktor crnogorske kompanije JP Morsko dobro Mladen Mikijelj  i Ante Milolović, vlasnik ABM Toursa, dva dana kasnije.

Foto: Screenshot

Ta kompanija ima dva zaposlena, a od 2021. nije povećavala ni smanjivao broj zaposlenih i od 2019. do 2021. poslovala je s gubitkom. To nije teško ni provjeriti, jer prema podacima Poslovne.hr ABM TOURS d.o.o. je 2021. ostvario ukupni godišnji prihod u iznosu od 46,1 tisuća eura, a godinu prije samo 18,4 tisuće eura!

Od prodaje trajekta ova kompanija zaradila je 317.000 eura, višestruko više od zarade u prethodne tri godine! Izvještaj pokazuje da je limit za kredit nula eura, te da u periodu od  2019. do 2021. kompanija nije imala nikakvu razmjenu roba i usluga van Hrvatske.

Natječaj Jadrolinije za trajekt Prizna iz kolovoza prošle godine obavezao je kupca da se brodom neće obavljati usluga javnog prijevoza u pomorskom prometu na državnim linijama.

D.G.

Crnogorci kupili Priznu, pa tek onda shvatili da moraju u rekonstrukciju pristaništa
Trajekt Prizna, koji je stigao prošlog tjedna u Boku kotorsku i usidren je u Zelenici, još nije počeo prometovati na liniji Kamenari – Lepetane. Postojeće širine trajektnog usjeka na obali su 7,5 metara, a širina rampe trajekta Prizna je osam metara, tako da rampa uopće ne može ući u postojeći