Cromaris će do 2023. godine investirati u proširenje pogona u Gaženici

ZADAR – Od odluke zadarskog Gradskog vijeća da se ide u druge izmjene Urbanističkog plana uređenja koji je 2000. godine nemušto nazvanog ” UPU Trajektni terminal”, prošlo je godinu dana.

Osim primjedbi u javnoj raspravi iz Mjednog odbora Arbanasi, izmjene tog Urbanističkog plana uređenja koje su navodno rađene radi usklađenja s posljednjim izmjenama Prostornog plana Grada Zadra, usvojilo je prošlog tjedna Gradsko vijeće, također bez rasprave, piše 057.info.

Druge izmjene plana, koje je radio D&Z, tražio je Cromaris čiji je pogon u obuhvatu tog Plana. Cromaris iz grupacije Adrisa, kupili su 2012. godine nekadašnji Tankerkomercov centar Plodovi mora, izrađen prema projektu zadarskog arhitekta Ante Uglešića. Prije 30-tak godina bio je to proizvodni objekt u kojem je trebala biti i burza ribe, cijenjen kao primjer uzorne arhitekture u tom području.

Cromaris je i nadalje zadarska firma koja je tražila i platila izmjene UPU-a, zbog promjena uvjeta gradnje u pretežno industrijskoj zoni – dopuštene visine do 16 metara i minimalne površine građevinske čestice od 1000 metara četvornih. Zašto, odgovor na novinarsko pitanje stigao je preko glasnogovorničke službe iz sjedišta Adrisa.

Foto: Google Street View / Screenshot

– Projekt proširenja proizvodnih pogona u Gaženici ključan je za daljnji rast i razvoj Cromarisa jer će omogućiti unaprjeđenje tehnoloških procesa te širenje portfelja proizvoda dodane vrijednost, koji su temelj razlikovnosti u odnosu na konkurenciju. Nakon višegodišnjih priprema, nedavnom izmjenom Urbanističkog plana uređenja zone Gaženica, omogućena je usklada projekta i ishođenje građevinske dozvole, te početak pripremnih radova za prvu fazu. Projektiranje druge dvije faze je u tijeku, a završetak cijelog projekta očekuje se 2023. godine – informacija je koju je 057.info dobio za Cromaris.

Plan širenje njihovog pogona u Gaženici, u uvali Bregdeti, najavljen je još 2019. godine, kada je rečeno kako “razvojni centar priprema nove proizvode koji će zadovoljiti sve veće zahtjeve tržišta ribljih delikatesa i povećati profitabilnost prerade Cromarisa.”

Neslužbeno se doznaje da projekt za prvu fazu također rade u D&Z.

Na žalost ispred Cromarisa i dalje ostaje neuređen dio obale, pomorsko dobro kojim formalno gospodari Grad Zadar, iz kojeg su pustili da to bude deponija brodskog i drugog otpada i smeća.

D.G.