DALMATINA SE ŠIRI PREMA DUBROVNIKU - tko će projektirati najskuplju autocestu u državi?

Hrvatske autoceste uskoro će morati donijeti odluku o tome tko će projektirati dionicu autoceste prema Dubrovniku. Nakon što je izbor Geoprojekta i partnera poništen, čini se da je izbor ZG-Projekta i njegovih partnera opcija broj jedan, javlja Forbes.

Za natječaj projektiranja autoceste prema Dubrovniku objavljen u kolovozu javilo se pet zajednica ponuditelja. Radi se o dionici koja se u medijima spominjala kao najskuplja u Hrvatskoj, zbog procjene da će njezin kilometar koštati oko 27 milijuna eura. Forbes Hrvatska prošlog tjedna izvijestio je da je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) poništila izbor splitskog Geoprojekta, zagrebačke Mobilita Evolve i kineskog China Railwayeryuan Engineering Groupa koji su prethodno na natječaju dobili izradu projektne dokumentacije i ishođenje građevinskih dozvola za dionicu Rudine – Osojnik na autocesti A1.

Poništenje je uslijedilo nakon žalbe koju su komisiji podnijeli konkurenti ZG-Projekt i BBD – Bridge & Building Design sa svojim podugovarateljima.

S obzirom da je najavljeno kako slijedi ponovni pregled ponuda, a poznato je kako su tri proglašene nevaljanima, a izbor Geoprojekta s partnerima je poništen – Forbes je poslao upit HAC-u i DKOM-u kako bi se vidjelo koji su mogući scenariji, odnosno znači li to da jedino ponuda ZG-Projekt-a može biti izabrana, prenosi Dalmacija danas.

Ni HAC ni DKOM nisu htjeli komentirati moguće scenarije. HAC je odgovorio kako ih ne može dati dok traje postupak javne nabave, dok je DKOM također odgovorio da ne može dati odgovor na upit. Prethodno je pojasnio kako kako je člankom 425. stavkom 6. Zakona o javnoj nabavi propisano da je naručitelj obvezan postupiti sukladno izreci njihove odluke. HAC to mora napraviti najkasnije u roku od 30 dana od dostave izvršne odluke, pri čemu je vezan pravnim shvaćanjem i primjedbama DKOM-a. Međutim, nakon donošenja odluke i izvan žalbenog postupka te pravnih shvaćanja i primjedbi iznesenih u odluci, DKOM nema utjecaja na daljnje postupanje naručitelja.

Kako bi doznali moguće scenarije, Forbes Hrvatska je za komentar upitao i Marka Turudića, stručnjaka za javnu nabavu i izvanrednog profesora na katedri za upravno pravo Pravnog fakulteta u Zagrebu.
Turudić je pregledao dokumentaciju i ustvrdio kako tri ponude nisu bile valjane. Trames i Setec Amenagements Lineares et Structures – SETEC ALS dali su ponudu koja je bila nepravilna i neprikladna. Druge dvije ponude dali su Geokon-Zagreb, Integra, Bomega Projects, Geodata Projekt i Ingkon Studio s jedne i Rijekaprojekt i IPZ s druge strane. Obje su bile neprihvatljive, a ponuda Rijekaprojekta je uz to bila i nepravilna.

- Ponuda ZG-Projekt-a jedina je valjana koja im je ostala. No, osim izbora nje, postoji mogućnost donošenja odluke o poništenju postupka ako Hrvatske autoceste budu smatrale da su za tako nešto ispunjeni uvjeti. No, i takva odluka se može osporavati pred DKOM-om - kaže Turudić.

J.T.