Danski Maersk obnavlja flotu sa 8 ugljično neutralnih kontejnerskih brodova

Danska logistička kompanija Moller – Maersk naručila je osam ugljično neutralnih brodova za kontejnerski prijevoz tereta, i to samo pola godine nakon što su najavili da se okreću brodovima koji će za gorivo koristiti ugljično neutralni metanol.

Brodove će graditi južnokorejski Hyundai Heavy Industries, biti će opremljeni motorima s pogonom na klasično gorivo i na metanol, moći će prevoziti po 16.000 kontejnera te će činiti oko tri posto flote Maerska. Iz kompanije tvrde će uz pomoć novih brodova smanjiti godišnju emisiju ugljičnog dioksida za oko milijun tona.

Foto: Pixabay/Ilustracija

Vrijednost naručenih brodova je 1,4 milijarde dolara, a trebali bi biti isporučeni tijekom 2024. godine. Ugovor s HHI-om uključuje i mogućnost isporuke dodatna četiri broda tijekom 2025. godine, prenosi The Maritime Executive.

– Ova narudžba dokazuje da su ugljično neutralna rješenja danas dostupna u svim segmentima kontejnerskih brodova i da Maersk želi udovoljiti sve većem broju klijenata koji žele dekarbonizirati svoje opskrbne lance. Ovo je također snažan signal proizvođačima goriva da se na tržištu ubrzano formira značajna potražnja za zelenim gorivima – poručio je izvršni direktor Moller-Maerska Soren Skou.

Iz Maerska su u veljači ove godine najavili da će prvi ugljično neutralni brod pustiti u promet 2023. godine, sedam godina ranije nego su bili planirali. Brod će kao pogonsko gorivo koristiti biometanol i plovit će rutama unutar regije. Kompanija je 2017. godine prodala odjel za proizvodnju nafte TotalEnergiesu jer do 2050. godina namjeravaju biti potpuno ugljično neutralni. Prošle godine objavili su da su smanjili emisiju ugljika za 42 posto.

Inače, prema podacima Višeg instituta za ekonomiku pomorstva (Isemar), pomorski promet je daleko veći zagađivač od zračnog prometa, s udjelom u globalnim emisijama stakleničkih plinova od 2,98 posto u 2018. godini, prema Međunarodnoj organizaciji za pomorstvo (IMO).

K.B.