Digitalni nomadi veliki su promotori Istre
'Poslovnjaci' koji nisu vezani uz ured, nego posao mogu obavljati i izdaleka - sve češće borave na hrvatskoj obali i izvan glavne sezone. Hrvatska turistička zajednica sufinancirala je jednomjesečni boravak u središnjoj Istri skupini digitalnih nomada koji uz svoj posao, objavljuju priče o turističkoj ponudi našeg najvećeg poluotoka.
Digitalni nomadi iz SAD-a, Australije i nekoliko europskih zemalja impresionirani su ugođajem slikovite središnje Istre, mirom koji im je potreban za rad i naravno gastronomijom.
- Sve je tipično za regiju, zaista mi se sviđa sve što središnja Istra nudi, svi proizvodi su domaći od povrća do ostaloga - za Regionalni Dnevnik kaže Danielle Farage, futuristica generacije Z, New York.
Turistička zajednica središnje Istre već treću godinu provodi projekt ugošćavanja digitalnih nomada kako bi, razvijajući posebne oblike turizma, produljila sezonu.
- Čudesno je, predivan okoliš, prekrasan kamp...bolje ne može - kaže Peter Rimkus, fotograf iz Texasa.
- Udružili smo se s udrugama nomada, ne samo u Hrvatskoj nego i šire, pronosi se dobar glas o središnjoj Istri kao jednoj dobroj destinaciji, dobrom domaćinu za digitalne nomade i to je neprocjenjiva promocija - ističe Sanja Kantaruti, direktorica TZ-a središnje Istre.
Osobito se u pandemiji povećao broj poslovnih ljudi koji rade nadaleko. Neki od njih ostanu i dobar dio radnoga vijeka poput Paula Bradburyja iz Velike Britanije, koji je u našu zemlju došao prije 20 godina i ostao.
- Ako imaš mjesto kao Istra, gdje je autentičan život, super lifestyle, sigurnost, možete raditi preko dana na laptopu i nakon toga uživat ovdje - kaže Paul Bradbury, urednik portala Total Croatia News.
Središnja Istra sve se više okreće cjelogodišnjem turizmu pa tako i svako novo ulaganje, poput ovog u tek dovršen luksuzni kamp.
- Mi smo destinacija biciklizma i sporta, uglavnom u tom pravcu ćemo ići tako da cjelogodišnje popunimo te naše sadržaje - poručuje Darko Banko, vlasnik kampa u Tinjanu.
O svemu tome digitalni nomadi već snimaju video uratke. Opisuju krajolik, iznose iskustva s gastronomskih radionica, posjeta destilerijama, vinskim podrumima i ostalim sadržajima koje obilaze nakon što obave posao za tvrtke u kojima su zaposleni.
A.N.