Dubrovnik, domaćin konferencije "Digitalizacija u zdravstvu te potencijali zdravstvenog turizma 365".
DUBROVNIK - Globalno tržište zdravstvenog i wellness turizma teško je više od 900 milijardi američkih dolara i najbrže je rastući segment turizma s godišnjim rastom 15 do 20 posto, a i Hrvatska u tome može više, poruke su s ovotjedne dubrovačke konferencije "Digitalizacija u zdravstvu te potencijali zdravstvenog turizma 365".
Tu je konferenciju organizirala Županijska gospodarska komora Dubrovnik, okupivši stručnjake iz područja digitalizacije, inovacija, zdravstva i turizma.
Globalni podaci o vrijednosti tog tržišta izneseni na konferenciji, zapravo su procjene Svjetske turističke organizacije (UNWTO), po kojima se najveći dio od ukupne procijenjene vrijednosti globalnog tržišta ili oko 800 milijardi dolara odnosi na wellness, dok se vrijednost zdravstvenog turizma procjenjuje na oko 125 milijardi dolara.
S obzirom na rastuću tržišnu vrijednost, što potiče i porast potražnje za uslugama zdravstvenog i wellness turizma, kao i zbog rastuće životne dobi svjetske populacije, na konferenciji je istaknuto da su su to prilike za daljnji razvoj tog tržišta, pa i u Hrvatskoj, koja po tom pitanju može više.
Globalno izvješće o tržištu zdravstvenog i medicinskog turizma potvrđuje da prilike za rast postoje te predviđa da će prihodi na tom tržištu od 2021. do 2026. rasti i 30 posto godišnje, a sve je dodatno 'ubrzala' pandemija koronavirusa uslijed koje je znatno povećan interes za zdravstveni i wellnes turizam.
Zemlje koje ga razvijaju bore se za svakog gosta na međunarodnom tržištu, a i Hrvatska ima veliku priliku zbog svojih prirodnih blagodati, stručnog kadra i ponude.
Ono što joj nedostaje, a što se u svijetu sve više događa, je da rastuću potražnju prate i povećana ulaganja u zdravstvenu infrastrukturu, koja zadnjih godina podrazumijeva i znatna ulaganja u područja digitalne transformacije i inovacije, robotiku i umjetnu inteligenciju.
Ipak, u Hrvatskoj je osnovan Europski centar za digitalizaciju i inovacije u zdravstvu, koji pruža snažnu potporu poslovnom sektoru u segmentu potpore prijave projekata, istraživanja, testiranja te stavljanja na tržište novih proizvoda i usluga, te se stoga taj centar označava i kao moguća referentna točka za razvoj tog sektora.
Sudionici konferencije složili su se da Hrvatska ima potencijala za razvojne digitalne procese, pa tako i digitalnu transformaciju zdravstvenog sustava, ali uz pretpostavku ubrzanja administrativnih procedura vertikalnog upravljanja.
Hrvatska je vrlo atraktivna destinacija, posebno jaka u dentalnoj i estetskoj kirurgiji te oftalmologiji. Dodatno se može raditi na privlačenju značajnih investicija u ovaj segment turističke ponude te jasna marketinška komunikacija Hrvatske kao destinacije za cjelogodišnji zdravstveni turizam, čime bi se počeli rješavati problemi sezonalnosti poslovanja, poruka je s konferencije, pipe HRT.
I.B.