Edi Kučan: Ljubitelj sam hrvatske brodogradnje, u Rijeci vidim perspektivu, ali volio bih je vidjeti i u Puli i Splitu
"Ima ozbiljnih potencijalnih ulagača koji na ovom lokalitetu mogu s nama krenuti u razvijanje onoga što smo sebi zacrtali u proizvodnom programu", rekao je za središnji Dnevnik HRT-a direktor brodogradilišta 3. maj Edi Kučan, komentirajući porinuće dosad najdužeg broda iz tog brodogradilišta.
Na pitanje hoće li se brod uspjeti isporučiti do sredine lipnja, kada je i predviđeno, direktor 3. maja Edi Kučan ustvrdio je kako je vremena malo, ali da će se potruditi.
- Kako sam rekao već nekoliko puta. Vremena je vrlo malo, ali bacit ćemo se svi skupa na glavu da taj dio odradimo. Mogu kazati da nam u ovom trenutku nedostaje nešto od nužne opreme, a već je prema obavezama - trebalo biti u brodogradilištu - rekao je Kučan za HRT.
Ustvrdio je kako je razlog za to nestabilnost uzrokovana ratom u Ukrajini i Izraelu te zbog toga oprema stoji u Kini.
Stanje tvrtke je ocijenio urednim te dodao da se redovno provode sastanci s vodstvom brodogradilišta.
- Stanje tvrtke je uredno. Rekao bih da smo krizno upravljanje imali već od početka 2019. godine, kad smo krenuli u brodogradilište nakon onih osam mjeseci apsolutne blokade rada - kazao je.
Kako kaže, plane je izrađen i podijeljen u pet kritičnih segmenata od kojih svaki ima podgrupe.
- Nadzorni odbor je uvjetovao da imamo i povjerenika s kojim svaki utorak organiziramo redovne sastanke, a ja s najužim menadžmentom imam sastanke srijedom. Pokušavamo najbolje moguće upravljati procesom - dodao je.
Na pitanje postoje li potencijalni ulagači, nije htio licitirati s imenima, ali je otkrio kako postoji određen interes.
- Mogu kazati da ima potencijalnih ponuditelja. To vodi Ministarstvo gospodarstva, ali o imenima ne bih posebno razgovarao. Ima ozbiljnih potencijalnih ulagača koji na ovom lokalitetu mogu s nama krenuti u razvijanje onoga što smo sebi zacrtali u proizvodnom programu, rekao je.
Kako kaže, to su brodovi visoke vrijednosti, a radi se o specijalnim brodovima koji se ne proizvode u Kini. To su off-shore brodovi, jaružala i asfalt tankeri.
- U tom segmentu vidimo nišu našeg uspjeha. Vidimo perspektivu u budućnosti jahtnog programa - dodao je.
Upitan o tome ima li brodogradnja u Hrvatskoj perspektivu, odgovorio je da je vidi u tri grada gdje su nekoć bili veliki giganti.
- Ja sam ljubitelj hrvatske brodogradnje. U Rijeci vidim perspektivu, ali volio bih je vidjeti i u Puli i Splitu - rekao je.
Ustvrdio je kako "postoji još resursa u zemlji gdje bi se uz pametnu organizaciju ta perspektiva mogla ostvariti".
A.N.