FOTO Tko je dozvolio groblje brodova i zagađenje mora u Šibeniku?
ŠIBENIK – Kamere su se ugasile, a obećanje nije izvršeno. Tako bi ukratko mogli opisati situaciju u kojoj dan poslije potonuća katamarana Mislav izgleda stanje u uvali Sveti Petar ispred šibenske luke.
Podsjetimo, 21-metarski brod koji je prije nekoliko godina održavao državnu brzobrodsku liniju Šibenik-Kaprije-Žirje, potonuo je na vezu u lučici koja je primarno bila određena za ribarsko pristanište. Brodovlasniku je navedena koncesija za prijevoz putnika i oduzeta.
Kako nam je jučer potvrđeno iz Lučke kapetanije Šibenik, vlasnik olupina je drniški brodovlasnik Ante Križanović, koji je obaviješten i kazao je da će poduzeti sve da se brod izvadi.
Odmah po potonuću, obaviještena je i Lučka uprava, koja je, kako možete vidjeti na fotografijama, postavila i brane koje bi trebale spriječiti zagađenje mora.
Pa iako nam je na dan potonuća rečeno da zagađenja nema, nažalost, velika masna mrlja širi se i dalje od mjesta potonuća.
Brod ne samo da nije izvađen, nego se u uvali nalazi još podrtina koje smetaju i predstavljaju opasnost za sigurnost plovidbe.
– Cijela uvala je u nafti. Tu isti brodovlasnik drži brodove Dalvina, Antu Velog i Mislava koji je sad na dnu vale – doznajemo od lokalnih ribara koji se žale da brodovlasniku nitko ne može ništa.
– Što su u međuvremenu radili gradska i županijska Lučka uprava, te Lučka kapetanija? Ispada da se svatko može vezati gdje hoće, ne plaćati pristojbe, zaboraviti na brod i nitko ne odgovara za to! – jedan je od s pravom ljutih komentara građana ispod našeg članka o ovom događaju.
Kako smo već pisali, ribarima je nejasno zašto su vlastodršci skinuli markicu ribarske luke i napravili luku otvorenu za javni promet od županijskog značaja, gdje su se lagano s godinama ubacili brodari.
No, nažalost, ovo više sliči na groblje brodova, nego na ikakvu luku, a ovakvo je stanje, kako nam pričaju lokalni ribari, već čitavo desetljeće. Stoga nikoga i ne čudi da je jedan od ovih brodova danas na dnu uvale.
Podsjetit ćemo na dva slična slučaja – u Povljima i u Pučišćima na otoku Braču u kojima su tek nakon upornog pisanja medija i upozoravanja na ugrožavanje sigurnosti plovidbe i zagađenje mora, olupine izvađene s dna mora. Ako neće vlasnik, Republika Hrvatska ima obavezu to učiniti i more očistiti od zagađenja, a vlasniku ispostaviti račun.
Ono što zabrinjava je da je OVO netko dozvolio, jer brodovi u ovakvom stanju tu nisu od jučer, a odgovorni nisu mogli ne znati za to.
Jurica Gašpar
PROČITAJTE JOŠ:
Potonuo katamaran Mislav ispred šibenske luke – Kapetanija na terenu, postavljaju se brane