FOTO Uspješno izvađena potonula brodica iz Neretve - Je li potrebno gužvanje lađara usred natjecanja s drugim brodovima?
KOMIN - S dna Neretve uspješno je izvađena brodica koja je potonula uslijed sudara s drugim plovilom, tijekom maratona neretvanskih lađa. Podsjetimo, čovjek je pritom ostao zarobljen u kabini i u dramatičnoj akciji spašavanja, izvukao ga je pripadnik HGSS-a koji se našao u blizini.
Razne su verzije koje se spominju kao uzrok ove, po mnogima nepotrebne havarije, a što se točno dogodilo, doznat će se po službenom izvješću od Ministarstva unutarnjih poslova i Ministarstva mora, koje očekujemo u utorak. Jedno je sigurno; velika količina brodica koja se sjuri niz Neretvu kad započne maraton lađa, zasigurno ne doprinosi sigurnosti kako veslača, tako ni ostalih sudionika u riječno-pomorskom prometu.
No, kako nam kaže jedan od dugogodišnjih sudionika maratona, koji je sudjelovao i u ovom izvlaćenju plovila, Marin Burić, baš su za to lađari glasali na skupštini.
- Maraton nije maraton bez tog šušura na navijačkim i pratećim brodovima. Naravno da to ima negativne stvari, kao što su otežano veslanje i upravljanje lađom, ali to je sve ništa prema mogućnosti da pratiš svoju ekipu direktno od starta do ulaska u Crnu Riku - kazuje nam.
Lijeva strana Neretve je za brodove, a desna natjecateljska
- Dakle velika većina lađarskih ekipa je glasala za to da brodovi ostanu sastavni dio maratona. S time da je Neretva podjeljena na dva djela sredinom. Lijeva strana je namjenjena brodovima, desna je natjecateljska
Osobno sam odvozio ili otparićao 17 maratona, i ovaj je bio jedan od zahtjevnijih i napornijih, upravo zbog valova. Bio sam iza ekipe Baćine, skoro u pariću kad su naletjeli na valove koji su ih potopili. Neznam gdje se nalazio njihov bubnjar, jer sam se borio sa parićem, ali primjetivši te valove, svog sam odmah pozvao da sa prove dođe meni u krmu. Na taj način, podigli smo provu i sigurno prošli preko tih valova. Ulilo nam se nekih stotinjak litara vode, ali to je pumpa brzo izbacila. Dakle, ovaj maraton, kao i svi ostali i jesu to što jesu upravo radi ove neizvjesnosti, jer nijedan trening te ne može pripremit na ono što ćeš zateći na vodi.
Osobno sam za to da i dalje ostane ovako, jer bi se interes gledatelja vrlo brzo izgubio. Ovako imate veliki interes gledateljstva jer su doslovno u kontaktu s natjecateljima, a i sama nepredvidljivost i mogućnost da i vodeće ekipe kiksaju, daje onaj čar. Naravno, da bi mi bilo žao da mi se išta desi na vodi, npr. potapanje ili okretanje ili sudar s drugom ekipom, ali to je sastavni dio maratona kojega sam itekako svjestan i kojega prihvaćam s veseljem. Baš ta neizvjesnost mi i daje volju da opet iznova nastupam na maratonu - dodaje Burić.
"Volio bi da ekipa Morskog zavesla na maratonu!"
- Dakle, volio bih da već sljedeći maraton vidim ekipu Morskog kako nastupa skupa sa nama. I ne samo vas! Želja mi je da ovo postane svjetska atrakcija, u kojoj ćemo veslati bok uz bok s najboljim veslačima svijeta u najneizvjesnijoj adrenalinskoj utrci niz Rijeku Neretvu i Crnu riku! - velikodušno nas poziva Marin i pojašnjava kako je s Udrugom Lađara Komin osvajao prva, druga i treća mjesta u natjecanjima od 2000. na ovamo.
- Kad sam veslao sa Somborskim salašarima do 2015. 2016. sam nastupao s ekipom Južnjak Ploče, do 2019. A zatim raspadom ekipe pozvan sam u ekipu Šarić Struge. Ovo je treći nastup za njih, a pošto sam u natjecateljskom djelu na pariću, napomenuo sam im da mi dogodine odštampaju majicu s natpisom Parić Struga - pojašnjava naš sugovornik.
Neretva je opasna
- Pazite, velika većina ljudi u organizaciji, suci i svi ostali koji sudjeluju u organizaciji su veslali maraton, i jako dobro znaju šta je Neretva i koje sve opasnosti prijete. Vjerujte mi da daju sve od sebe da sve prođe regularno i u najboljem redu. I njihov posao i organizacija nije nimalo lagana.
Pazite, ovo je ruta od 22,5 kilometara, koju morate pokriti da sve bude što regularnije, ali vidjeli ste da se desi i nepredvidljivih situacija. Za pratit maraton vlakom ili vozilima uz cestu, također nije sretno rješenje, iz razloga što visoko raslinje uz obalu sprječava direktan pogled i s jedne i s druge strane obale. Da ne spominjem gužvu i krkljanac na cesti koji bi nastao da se ovi sa brodova prebace na cestu. I ovako je krkljanac. Tako da je rješenje s pratećim brodovima kompromisna odluka koja ima svoje dobre i loše strane. Dobre zbog mogućnosti aktivnog praćenja matarona, a lošu zbog nepredvidljivih valova koje stvaraju isti. Osobno smatram da je praćenje brodovima prihvatljiv kompromis! - zaključuje lađar Marin Burić.
Jurica Gašpar
PROČITAJTE JOŠ: