Godina rekordne inflacije podigla je cijene romantičnih večera, cvijeća, čokolade..
SVIJET - Romantične večere za Valentinovo će biti skuplje pa restorani modificiraju svoju ponudu kako bi privukli goste. No, porasle su i cijene cvijeća, čokolade i ostaloga..
Luksuzni pariški hotel Le Bristol ove godine naplaćuje 2.190 eura za svoju 'zavodljivu ponudu' koja uključuje sobu za jednu noć, kasnu odjavu, 'gastronomsku večeru za dvoje', čokoladu i bocu šampanjca. Lani je slično iskustvo koštalo 1.090 eura.
Londonski restoran Ritz s Michelinovom zvjezdicom, koji se može pohvaliti interijerima koji 'oduzimaju dah', ove je godine za jelovnik od četiri slijeda povodom Valentinova stavio cijenu od 395 funti po osobi, u usporedbi s 325 funti prošle godine.
Obje godine uključena je čaša šampanjca Barons de Rothschild 'Ritz Reserve' Rosé NV i jelovnik koji je osmislio glavni kuhar Ritza John Williams, član Reda Britanskog Carstva.
No, poskupjelo je i za one s tanjim novčanikom, ovi dubljega džepa već će se nekako snaći..
Prošle je godine britanski lanac restorana PizzaExpress ponudio jelovnik od tri slijeda upotpunjen prošekom i mimozom od malina, kuglicama od tijesta u obliku srca i glavnim jelom s kremastim kozjim sirom te slatkim karameliziranim lukom. Cijena je iznosila 23,95 funti (27 eura) po osobi.
Ove godine PizzaExpress reklamira nešto manje impresivan 'ljubavni paket' predjela i klasične pizze za 15 funti.
Prema posljednjim podacima britanskog Ureda za nacionalnu statistiku, jelo u restoranima u prosincu koštalo je 9,4 posto više nego lani.
Ostali troškovi povezani s večernjim izlascima, od cvijeća i kino ulaznica do taksija i čuvanja djece, također su porasli. Tvrtke kao što su Mondelez, Nestle i Lindt povećale su cijene i ljudi za čokolade plaćaju 10,7 posto više.
Supermarketi nastoje zaraditi održavajući stabilne cijene svojih ponuda jela za Valentinovo u nadi da će pridobiti klijentelu restorana, piše Reuters.
- To je prilika za supermarkete da prodaju svoje vrhunske asortimane ljudima koji ih inače ne bi kupili - rekao je Chris Beckett, voditelj istraživanja u investicijskoj tvrtki Quilter Cheviot. Vjeruje da bi to moglo dovesti do ponovljenih kupnji u budućnosti.
Zastoji u opskrbnom lancu iz doba pandemije i ruska invazija na Ukrajinu doveli su do toga da su Britanci primjerice platili rekordnih 16,7 posto više za hranu u četiri tjedna do 22. siječnja u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, navodi istraživačka tvrtka Kantar.
B.K.
PROČITAJTE JOŠ: