HIDROAVIONI SE VRAĆAJU U PULU - Državna kompanija ACI d.d. dobila 10-godišnju koncesiju na rivi!

PULA - ACI je za obavljanje ove "morsko-zračne" djelatnosti dobio 800 kvadratnih metara morske površine luke, a za to će plaćati koncesijsku naknadu od 5.308 eura godišnje plus 1,5 posto na godišnji ukupni prihod koncesionara.

Prošlo je dvije godine od kako je i Morski HR pisao o tome da ACI kupuje hidroavione, tj. da ova državna tvrtka ulazi u riskantni posao s kojim se ni privatnici nisu proslavili. Iako je najavljivano sve i svašta, tijekom 2022. godine nije se dogodilo ništa.

No, sredinom prosinca, javno je objavljeno kako je ACI d.d. sa sjedištem u Rijeci na natječaju Lučke uprave Pule dobio desetogodišnju koncesiju na pomorskom dobru. Iako je taj podatak kroz elektronički oglasnik javne nabave postao vidljiv tek 13. prosinca, ACI d.d. i Lučka Uprava Pula ugovor o koncesiji potpisali su još prije nekoliko mjeseci, navodi Istra24.

Lučka je uprava ACI-ju sada dala koncesiju za obavljanje ovih djelatnosti:

- prihvat i otprema hidroaviona i putnika

- privez-odvez

- pružanje usluga putnicima uz korištenje i održavanje hidroavionskog pristaništa na djelu lučkog područja u Puli

Ukupna vrijednost koncesije procijenjena je na 3.929.423 eura.

Foto:Screenshot/Facebook(ACI Pula)

Rizičan posao

Dosadašnja iskustva s pokretanjem hidroavionskih linija u Hrvatskoj bila su prilično neuspješna i jasno je da se radi se vrlo rizičnom projektu s vrlo neizvjesnim ishodom za kompaniju u većinskom državnom vlasništvu.

U ACI-ju su vrlo tajnoviti, a direktor ACI-jevog odijela ACI-AIR Zdravko Delić na upite medija o samom projektu odgovara jednako kao i prije par godine. Tj. ne odgovara.

Podsjetimo, plan je još 2021. bio nabaviti prvo tri, a onda ako bude interesa i pet aviona tipa Cessna Grand Caravan. Prvotno je također plan bio povezivati ACI-jeve marine diljem Jadrana, a potom i otoke s kopnom.

Koliko je ovo realnost, a koliko su puste želje?

- Projekt je još uvijek u nekoj završnoj fazi razvoja i u nekom trenutku bit će donesena odluka. Inače, sve su studije vezane uz projekt dobre, no još uvijek vršimo provjeru određenih podataka koji bi bili važni u donošenju odluke oko ulaska u projekt ili ne. Praktički, imamo već tri studije koje su pokazale da se radi o lukrativnom projektu, ali još provjeravamo neke pokazatelje. To je ozbiljna stvar - kaže član Uprave ACI-ja za financije, korporativno pravo i ljudske resurse Ivan Herak i dodajte kako je koncesija tek prvi korak i kako moraju biti odgovorni prema vlasnicima i svim dioničarima.

Konačna odluka o ulasku u projekt očekuje se u prvoj polovici 2024. godine, a vrijednost cijele investicije još je uvijek strogo čuvana tajna i također ozbiljna stvar.

Naravno da je ozbiljna stvar. Hoće li nakon što je u prošlosti propalo mnogo privatnog, sada propasti i mnogo javnog novca? Ili će se ovo pokazati uspješnim projektom?

J.T.

Pročitajte još:

ACI KUPUJE HIDROAVIONE Državna tvrka ulazi u posao s kojim ni privatnici nisu uspjeli | | Morski HR
Državna kompanija ACI koja upravlja s dvadesetak nautičkih marina na Jadranu, od sljedeće godine namjerava ući i u zračni prijevoz. Konkretno, planiraju osnovati kompaniju koja će se baviti