Hrvatski kampovi ovogodišnji turistički hit – unatoč dolasku jeseni i dalje su puni
Kampovi u Hrvatskoj ove su godine ostvarili približan promet kakvog su imali u predpandemijskoj 2019., a prvi put u povijesti jesen su dočekali s visokom popunjenošću.
Kampovi su na razini godine ostvarili oko 90 posto noćenja iz 2019. godine, što je daleko bolje od plana s početka sezone, a uz to i početak sezone je kasno počeo, ispričao je za Poslovni dnevnik direktor Kamping udruženja Hrvatske Adriano Palman.
Ističe kako su kampovi sa slabijim prometom ostvarili 2,6 puta više noćenja nego lani, a oni s najboljim rezultatom utrostručili su lanjski promet, osim dubrovačke regije koja je ostvarila nešto slabije rezultate što se tiče kampova.
Ono što se razlikuje od prijašnjih godina je iznimno visoka popunjenost koju su kampovi imali kroz rujan, sve do prošlog vikenda. Tek ovog tjedna kampovi se polagano prazne, a dobra prognoza za sljedeći vikend neke će sigurno motivirati da produže koji dan. Prema statistici iz sustava eVisitor, kampovi su od 1. do 19. rujna ostvarili 2,3 milijuna noćenja (na 324 tisuće dolazaka), što je čak 24 posto više nego u 2019. godini (18 posto više u dolascima).
– To tumačimo s jedne strane time što je sezona ‘kasnila’, i dio gostiju je odgodio odmor. Također, dio gostiju je naprosto želio iskoristiti to što još nema restrikcija u putovanju i želio se počastiti kampiranjem. U svakom slučaju gosti iz rujna za kampove su važni zbog toga što njihov primarni motiv za putovanje nije sunce i more, iako je u rujnu zaista sve toplije, već oni svakodnevno obilaze lokalne atrakcije, restorane, OPG-ove, vinarije, bicikliraju. Takvi gosti u većoj mjeri pridonose jačanju lokalne ekonomije – ističe Palman.
Iako su i dalje najbrojniji gosti kampova Nijemci, Slovenci i Austrijanci, ove godine na 4. mjesto suprotno očekivanjima vratili su se gosti iz Nizozemske, a jedini koji su značajno podbacili i u ovom segmentu su Talijani.
– Imamo dva tržišta koja imaju značajan rast i promjenu strukture gostiju, i predstavljaju velik potencijal kojem se kanimo posvetiti, to su Poljaci i Česi. To su i ranije bila naša tržišta, no u prethodnim godinama su bili ‘jednostavni’ gosti, a s porastom standarda sele s juga, primarno Makarske rivijere prema sjeveru, sa sve skupljim autima i kamping opremom – otkriva direktor Kamping udruženja Hrvatske.
Sve je veći broj i domaćih gostiju koji sve više otkrivaju kamping kao primamljiv tip odmora, a sudeći prema informacijama koje stižu od proizvođača i trgovaca kamping opreme, potražnja za kamperima i opremom raste.
K.B.