Hrvatsku jedan korak dijeli od 26 milijardi eura iz EU fondova - evo što to znači za naše gradove i luke!
Riječ je o ozbiljnom novcu koji bi mogao preobraziti prometnu sliku zemlje, te značajno podići važnost naših gradova na moru u Europskim okvirima!
Dogovorom na Odboru za promet Europskog parlamenta postavljeni su temelji za nove infrastrukturne projekte te održiv i financijski prihvatljiv prijevoz za putnike i teret. Riječ je o 9 europskih koridora i povezivanju 424 europska grada s lukama, zračnim lukama i željezničkim terminalima. 26 milijardi eura Hrvatskoj će biti na raspolaganju iz Instrumenta za povezivanje Europe – CEF-a.
Lokalni ured europarlamentarca Valtera Flega pohvalio se kako se spomenuti euro novac Hrvatskoj smiješi upravo zahvaljujući i njegovim prometnim prijedlozima koji su u euro parlamentu usvojeni s gotovo 100 % većinom.
I sad onaj bitni dio - što sav taj novac znači za naše gradove i luke?
Ukratko rečeno, prema tvrdnjama naših poslanika u Bruxellesu, Luka Rijeka ulazi na čak 3 europska koridora, a Split i Ploče na jedan. Zračne luke Zagreb, Dubrovnik i Split imat će mogućnost europskim novcem osigurati direktnu željezničku, tramvajsku ili metro vezu do najvećeg grada u blizini. 8 manjih gradova od Savudrije do Dubrovnika dobiva pristup financiranju morskih i zračnih luka, što obuhvaća modernizaciju marina, dodatne vezove, obnovu riva i lukobrana te modernizaciju infrastrukture u manjim regionalnim zračnim lukama, poput Pule i Cresa.
Istri to otvara put za modernizaciju željeznice prema Trstu, a otvara se i put za željeznički tunel kroz Učku. Otoku Krku otvara se prilika za novi most, kao i cestovno-željeznički spoj prema Rijeci.
- Prepoznali smo potrebu uvrštavanja Luke Rijeka rame uz rame s ostalim Sjevernojadranskim lukama, kao i potrebu povezivanja Istre i Rijeke sa Slovenijom ,cestom i željeznicom. Također, na naš će prijedlog i zemlje Zapadnog Balkana moći koristiti sredstva iz CEF-a, po prvi put u povijesti. Mali korak za EU, ali za zemlje u susjedstvu ogroman. Do izmjene karte europskih koridora bili smo na marginama europske prometne politike. Sad smo konačno dio europske prometne
elite, objašnjava Flego.
Uz sve to, i vlakovi će izgleda voziti brže!
J.T.