HTZ usvojio program za 2021. godinu: “Naglasak na sigurnost, bliska tržišta i domaće goste”
Danas je održana online 72. sjednica Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice na kojoj su članovi vijeća prihvatili prijedlog Godišnjeg programa rada HTZ-a za 2021. godinu. Uz članove vijeća sjednici je prisustvovala ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac te direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić.
– Pokazali smo odgovornost i vodimo brigu o očuvanju turističkog sektora. Zajedničkom suradnjom, uspješno odgovaramo izazovima pred nama, vodeći se mišlju inovativnog, otpornog i održivog turizma. Iako je turistička godina za Hrvatsku započela u ozračju optimističnih najava i pozitivnih pokazatelja siječnja i veljače, pandemija je turistički sektor već u ožujku uvela u vrlo teško razdoblje. Tijekom ljetnih mjeseci imali smo zadovoljavajuće pokazatelje, što potvrđuje i činjenica kako je Hrvatska bila jedna od najuspješnijih destinacija južne Europe i Mediterana.
Hrvatski turistički sektor vrlo brzo se prilagodio situaciji, a naše aktivnosti ciljano smo usmjerili na domaće tržište te odabrana strana tržišta. U cilju unificiranosti i konsolidacije planiranja i izvješćivanja, ali i što kvalitetnije povezanosti HTZ-a s regionalnim odnosno lokalnim turističkim zajednicama, donijeli smo i novu Metodologiju i standarde planiranja temeljene na novoj strukturi zadaća na svim razinama.
Jučerašnjom Odlukom Vlade Republike Hrvatske, pokrenuli smo aktivnosti izrade Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine, a s ciljem što boljeg funkcioniranja turističkih zajednica u procesu smo donošenja Uredbi o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent te Fonda za udružene turističke zajednice za 2020. godinu, koje se trenutno nalaze na e-savjetovanju – poručila je ministrica Nikolina Brnjac.
Direktor HTZ-a Kristijan Staničić je naglasio kako je hrvatski turistički sektor u ovoj izazovnoj godini ostvario vrlo dobar rezultat koji daje blagi optimizam za 2021. godinu.
– U ovom je trenutku izvjesno kako će pitanje pandemije korona virusa obilježiti i iduću godinu, pri čemu će čimbenik sigurnosti biti jedan od osnovnih preduvjeta u donošenju konačne odluke o putovanjima. Naše buduće aktivnosti ćemo još snažnije usmjeriti u digitalne kanale promocije i društvene mreže s fokusom na najbliža europska tržišta kojima su hrvatske destinacije lako dostupne cestovnim pravcima, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Italije, Mađarske i dr. Također, s obzirom da u budućnosti očekujemo rast domaćeg turizma u ukupnom rezultatu, planiramo i snažniju promociju turizma i posebnih turističkih projekata namijenjenih domaćim gostima – zaključio je Staničić.
Prema Godišnjem programu rada i financijskom planu za 2021. godinu, u idućoj se godini planiraju ukupni prihodi Hrvatske turističke zajednice u iznosu od oko 285 milijuna kuna, dok će aktivnosti, između ostalog, biti usmjerene na pojačane marketinške i PR aktivnosti kako bi se kompenzirao pad intenziteta marketinških aktivnosti na razini sustava turističkih zajednica. Osim intenzivnijih kampanja usmjerenih generalnoj promociji, navedeno podrazumijeva i dodatno jačanje kampanja i aktivnosti u domeni strateških projekata. Također, u nadolazećem će razdoblju u fokusu biti i daljnje jačanje odnosa s ključnim partnerima, kao i predstavljanje cjelokupne hrvatske turističke ponude s naglaskom na sigurnost te dobru pripremljenost hrvatskih turističkih destinacija u okolnostima globalne pandemije.
Na sjednici su članovi Turističkog vijeća usvojili i prijedlog Izmjena i dopuna Godišnjeg programa rada i financijskog plana u 2020. godini. Naime, zbog globalne pandemije i gospodarskih posljedica došlo je do smanjenja prvotno planiranih prihoda i rashoda Hrvatske turističke zajednice. Dodajmo kako je članovima vijeća predstavljena i informacija o realiziranom turističkom prometu u dosadašnjem dijelu godine u kojem je u Hrvatskoj, prema podacima sustava eVisitor, ostvareno više od 54 milijuna turističkih noćenja što predstavlja 50 posto lanjskog rezultata u istom razdoblju.
I.B.