HVALI MORE DRŽ' SE KRAJA Napravljen ogroman iskorak prema tome da "kapo" djeluje s kopna!

Kongsberg Maritime dobio je odobrenje od klasifikacijskog društva DNV za premještanja ključne uloge s broda u kontrolni centar na kopnu, što označava značajan korak prema operacijama brodova bez posade.

Kapo bi u ovom slučaju dakle svoje zapovjedi upućivao iz nekakvog ureda na čvrstom tlu umjesto da se ljuljuška na manjim ili većim valovima, piše Digital Ship.

Ova promjena omogućit će da spomenuta uloga "kapa" bude smještena u Centar za daljinsko upravljanje (ROC), gdje će se dužnosti obavljati iz uredsko-radnog mjesta umjesto na brodu.

Iz radnog mjesta, moći će se nadzirati i upravljati sustavima, uključujući sustav za upravljanje energijom, sustav za balastne vode i palubne strojeve na sva tri broda. To je prvi potpuno električni kontejnerski brod na svijetu, "Yara Birkeland", i dva električna teretna trajekta kojima upravlja norveški trgovački lanac ASKO, nazvani "Marit" i "Therese".

Puno odobrenje za takozvanu funkcionalnost ‘Chief-to-Shore‘ očekuje se kasnije ove godine, nakon perioda testiranja koje će nadzirati DNV i Norveška pomorska uprava.

- Razvijanje novih sustava koji će podržavati autonomne i daljinske operacije brodova je izazovan zadatak, i sretni smo što je Kongsberg Maritime odlučio udružiti snage s DNV-om kako bi se osigurala sigurnost novog rješenja - kaže Jarle Coll Blomhoff, voditelj odjela za digitalne brodske sustave u DNV-u.

Daljinska podrška strojeva je prvi prirodni korak na putu ka autonomiji jer su inženjerske funkcije na brodu već u velikoj mjeri automatizirane, kažu upućeni u temu.

Slijedi testiranje

Testiranje će se provoditi ovog ljeta i uključivat će tehničara s kopna koji će upravljati brojnim zadacima na sva tri broda, sve daljinski upravljano s kopna. Iz ROC-a, prikaz sva tri broda bit će vidljiv u svakom trenutku, a ako dođe do problema ili je potrebna intervencija na jednom od broda, sustav će se ručno prebaciti u "visoko pažljiv način" usmjeravajući pažnju operatera tamo gdje je potrebna podrška.

Uz glavnog inženjera, ostali članovi posade, poput zapovjednika i navigacijskog oficira, ostat će na brodovima tijekom testiranja i biti u stalnom kontaktu putem radijskih i CCTV veza, sve dok se ne dobije puno odobrenje za funkcionalnost "Chief-to-Shore".

J.T.