IVICA KOSTELIĆ DOŽIVIO HAVARIJU: “Neočekivano je okrenuo pramac i udario nas svom silinom u lijevi bok!”
Nakon prve odjedrene oceanske regate Les Sables-Horta, jedrilica Klase 40 ‘Croatia Full of Life’ Ivice Kostelića, danas je startala na 49. izdanju Rolex Fastnet Race, jedne od najprestižnijih i najzahtjevnijih svjetskih offshore regata. No nažalost sve je u startu krenulo po zlu. Druga se jedrilica pri jakom vjetru zabila u njegovu i prouzrokovala veliku štetu.
– Trebao sam malo vremena da se smirim poslije današnjeg događaja koji me je iznenada zabljesnuo i ostavio još neznane posljedice – napisao je Ivica i detaljno opisao što se dogodilo.
Start Rolex Fastnet Race Cherbourg je bio prilično stresan s jakim vjetrom od 25 do 30 čvorova i velikim brojem brodova. Naša Class40 startala je u istoj skupini s velikim Imocama. Ti brodovi od 60 stopa su brži od nas što je dodatno kompliciralo situaciju na startu i poslije njega.
Startali smo dobro, s prve linije i polagano se probijali prema izlasku iz Solenta jedreći uz vjetar na desnim uzdama kada nam je brod Class 40 #88 na lijevim uzdama oduzeo prednost prolaska. Pokušali smo ga izbjeći u zadnji čas, ali je #88 sasvim neočekivano okrenuo svoj pramac ravno u nas (umjesto da okrene u vjetar) i udario nas svom silinom u lijevi bok.
Njihov baštun je pokosio našu ogradu, probio naš prozor i zatim puknuo, a pramac broda udario je u naš lijevi bok, prouzročivši veliku štetu zbog koje smo se morali povući iz regate.
Poslije povratka u Cowes, pregledali smo vidljivu štetu. Osim ograde i prozora, na boku je otvoreno oštećenje trupa na vanjskom sloju vodenog balasta. Koliko je ozbiljno ovo oštećenje ćemo znati kada se u utorak vratimo natrag u našu bazu Port Chantereyne – Cherbourg i obavimo profesionalnu procjenu.
Brod #88 “Earwen”, koji je odgovoran za ovu nesreću, nije poštovao ni pravila ni pomorske običaje ni sportsko ponašanje nego je nastavio bez zaustavljanja i bez bilo kakvog kontakta s nama.
Zdvajajući u marini u Cowesu, pišem ove retke i počinjem shvaćati težinu situacije koju mi je tek ova nezgoda otkrila. Ukoliko želite ozbiljno regatavati, Class 40 je složeni stroj o kojem se obično brine nekoliko ljudi. Ja sam spajam kraj s krajem već nekoliko sezona i guram, oslanjajući se na povremeni entuzijazam svojih prijatelja i managera, koji uz najbolju volju mogu tek djelomice shvatiti o čemu se radi. Dok sam bio bliže kući, entuzijazam je još i mogao pokretati projekt; daleko od doma sve je teže, a sadašnja situacija mi otkriva svu težinu mog položaja. Nakon dobrog početka sezone, optimistično sam gledao prema naprijed. Još danas ujutro moj brod je bio 9. u poretku prvenstva Class 40. Sada je upitno hoće li moći završiti sezonu.
Nedostaje mi moja obitelj koja je bila temelj i ishodište mojih sportskih uspjeha. Vjerujem da je čovjek najjači kad je sam- ali nije uvijek tako. Sada se još više divim svome ocu- kako li se osjećao kada je vodio pothvat bez premca, bez pomoći, sam i samouvjeren? Kakva je to divovska snaga…
I kada u nekoj crnoj noći radim na pramcu što zaranja pod valove, između dva udisaja, između dva vala, zabljesne me slika moje djece. Tada se pitam: što mi to treba? I nađem se u nedoumici. Kao sada”, napisao je Ivica Kostelić.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
Ivica Kostelić na najvećoj svjetskoj offshore regati: Croatia Full of Life jedri na Fastnetu