Ivica Kostelić s posadom osigurao titulu Prvaka Mediterana u klasi 40!
Nakon svega što je mogao osvojiti u skijanju, Ivica Kostelić se okrenuo drugoj svojoj ljubavi koju gaji još s otoka Mljeta, gdje je provodio djetinjstvo, pripremajući se za najteže izazove. Sa svojom posadom, osvojio je titulu Prvaka Mediterana u klasi 40 i to na prestižnoj regati Palermo-Montecarlo, koja predstavlja istinski ispit vještine, izdržljivosti i strategije, budući da plovidba od sicilijanske do monegaške prijestolnice sa sobom nosi specifične izazove, uključujući raznolike vremenske uvjete, navigacijske prepreke i brojna druga iskušenja mentalne i fizičke snage sudionika
Iskustvo Ivice Kostelića prenosimo u cijelosti:
"Brod se ljuljao na mareti i sasvim polako prelazio ciljnu crtu nosen nocnim povjetarcem sto je puhao s kopna, donoseci miris zemlje i zvukove grada koji je zivio svoj zivot. Kao lupezi primicali smo se iz mraka prema svjetlima grada. Ispred nas, na obroncima strme obale, uzdize se osvijetljeni Monako, svjetska metropola iluzije i tastine.
Pramac ostarjelog ratnika presjekao je jos jednu ciljnu crtu. Svi oziljci koje su na njemu ostavili oceani, sva pokora i veselje u njegovom sjecanju, tisuce prica koje je samo on znao, tog su trenutka izblijedili. Silni Optimus Prime, pobjednik oceana, vladar valova cinio se malen ispod svjetla grada.
Sjecas li se, stari moj, one teske noci kada sam ti obecao da cu te odvesti daleko od sivog sjevernog oceana i da cu ti pokazati nalipse more na svitu? Eto te sada tu i vidim da ti je lijepo. Nije to isti onaj ocean, ali si isti ti, pobjednik. Nakon Atlantika, sad si pokorio i Mediteran. Kamo god isao, vjerni moj prijatelju, ti ces uvijek biti pobjednik!
Dopustit cete mi ovu kratku posvetu mojem brodu. Povezanost broda i mornara me je uvijek i oduvijek ocaravala pa je pravo da se mornar prije svega zahvali svojem brodu.
A sada povratak regati.
Treceg dana regate uhvatili smo se istocne obale Sardinije i jedrili po ugodnoj termici od 10-15 cvorova. Bili smo u vodstvu. Prolaz kroz labirint Magdalenskih otoka bio je kao sprintanje kroz rush hour na Times Squareu; tisuce brodova svih velicina, namjena i ambicija, nezgodna mareta i gungula, a mi smo napravili valjda sto pojlabandi. Bio je to dobar intervalni trening!
U prolazu Bonifacio je zapuhao furiozni jugozapadnjak, a zatim je isto tako tako furiozno prestao puhati i nastala je bezvjetrica. Nemocno lamatajuci na bonaci, morali smo gledati kako se Kito de Pavant - Made in Midi primice na jakom vjetru i nadoknaduje 6 milja zaostatka. Mi smo stajali u toj bezvjetrici cijeli sat vremena, a Kito- taj stari macak s devet zivota- stigao je, zaustavio se na minutu i dobio vjetar s kojim nas je prestigao. Nevjerojatno!
Toga trenutka sam mislio da ga vise necemo vidjeti, ali ostatak regate je donio jos mnogo prevrata. Prognoza je, za razliku od prvog dijela regate, bila uglavnom promasaj pa se na routing nije moglo osloniti nego ste trebali imati "sesto culo" za lokalne uvjete. To je posebno potvrdio barba Mauro Pelaschier koji je divno jedrio u lokalnim uvjetima kakve smo imali na obalama Sardinije i Korzike. A nama, mornarima bez srece i bez sestog cula, ostao je samo teski rad. Posebno moram pohvaliti Urosa koji se je na svojim nocnim gvardijama borio kao lav usprkos svim nepovoljnim okolnostima.
Ujutro cetvrtog dana regate uspjeli smo opet sustici Kitu zahvaljujuci promjenjivim uvjetima i zivotinjskoj energiji koju smo ulozili. Situacija se mijenjala relativno brzo i nepredvidivo, ovisno o volji Fortune. Sjetih se onih stihova "tko bi gori sad je doli, a tko je doli gori ustaje". Nas je pritiskala drugi Class 40, "Vaquita" Crossing Routes - a different sailing project i morali smo pripaziti na njih.
Napokon probija najavljivani jugozapadnjak i krecemo na layline od Korzike prema Monaku. Grupa od 10-ak odlicnih brodova i posada koja se drzala zajedno veci dio regate sada pritisce iz sve snage. Bilo je lijepo opet biti u vjetru i na valu!
Kito je bio u malo povoljnijoj poziciji i nisam ni sumnjao da ce je iskoristiti. Odjedrio je odlicno i pobjedio. Mi stizemo drugi, 42 minute iza pobjednika. Ali ono najvaznije, ovim drugim mjestom osigurali smo titulu PRVAKA MEDITERANA U KLASI 40!!!
Zahvaljujem se posadi. Jako vrijedni "fantje" i skladna ekipa. Siguran sam da cemo opet jedriti zajedno, a njima zelim svu srecu na predstojecem "Mini Transatu". Zahvaljujem se i Sasi Fisteru koji je bio nasa kopnena potpora.
Do kraja sezone ostala je jos jedna regata, Middle Sea Race krajem listopada. Premda se radi o ozbiljnoj offshore regati, za starog "Optimusa" i mene to ce biti pocasni krug. Jer pobjeda je vec osigurana!
Pozdravlja vas vas, Mediterraneo", piše Ivica Kostelić.
D.G.