Iz Lučkih kapetanija ove godine dalo otkaz 13 djelatnika - Ministarstvo mora: "Ima ih sasvim dovoljno!"
Puno je problema u lučkim kapetanijama diljem Jadrana, o čemu smo više puta pisali, a posebno što redovito dobivamo dojave kako sve više zaposlenih odlazi. Ne žele raditi za mizerne plaće, odnosno ne žele imati toliku odgovornost s neadekvatnom opremom.
Nakon što u posljednjoj havariji kod Mljeta djelatnici Lučke kapetanije nisu ni izišli na teren, jer su im dva plovila na remontu u Šibeniku, a treća brodica je na Lastovu, pitali smo Upravu sigurnosti plovidbe pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, koliko im je djelatnika otišlo. Konkretnije, koliko ih je dalo otkaze na poslove u Lučkim kapetanijama i je li sigurnost nautičara diljem hrvatskog dijela Jadrana dovedena u pitanje?
Ima više zaposlenih nego prije 4 godine
Odgovor iz Ministarstva mora objavljujemo u cijelosti:
Nastavno na Vaš upit o tome koliko je djelatnika iz Lučkih kapetanija otišlo, odnosno dalo otkaze u posljednjih godinu dana i ima li dovoljno operativnih djelatnika za nautičko-turističku sezonu, u nastavku Vam dostavljamo odgovor.
S obzirom da je trenutno u sustavu uprave sigurnosti plovidbe, kojem pripadaju i lučke kapetanije diljem obale, zaposleno 397 zaposlenika, više nego što je to bilo, primjerice, prije četiri godine, sigurni smo da ima dovoljno djelatnika za nautičko-turističku sezonu.
Tim više što su u različitim fazama natječaji za dodatna 49 radna mjesta, od čega ih je 13 u završnoj fazi, uz činjenicu da je politika zapošljavanja u sustavu nešto što se provodi kontinuirano i što će se provoditi i dalje.
U ovoj godini iz službe je otišlo 13 djelatnika, a zaposleno ih je 19 te će s djelatnicima koji će biti primljeni prema posljednjim natječajima broj zaposlenih u Upravi sigurnosti plovidbe po prvi puta biti veći od 400, a što je ujedno najveći broj zaposlenih u sustavu sigurnosti plovidbe", odgovorili su nam iz Ministarstva.
No, bivši, ali i sadašnji djelatnici upozoravaju da se broj zaposlenih odnosi ne samo na lučke kapetanije, već i samu Upravu sigurnosti prometa koja je u Zagrebu. A nuždan i stručan kadar najpotrebniji je - upravo na moru.
Jurica Gašpar
PROČITAJTE JOŠ: