Izgradili 500 brodova, sad se žale da nemaju gdje s njima: "Zbog obnove trajektne luke, moramo van Splita, a grade i luku u Krilu" - Lučka uprava: "Osigurat ćemo vezove na otocima i priobalju!"

SPLIT - Lučka uprava Splitsko - dalmatinske županije u sljedećih mjesec dana kreće u postupak rekonstrukcije luke u Krilu Jesenice. Najavio je to na sjednici Skupštine Splitsko-dalmatinske županije ravnatelj lučke uprave, Domagoj Maroević. Osim te luke gradit će se i luka u Bajnicama, no njen završetak se očekuje tek za sedam godina, a kako je Morski HR već pisao početkom godine, u planu je i gradnja luke u Dugom ratu.

- Imamo situaciju s Kriljanima koja je doista problematična. Ishodili smo građevinsku dozvolu nove luke u Krilu i kroz mjesec dana vjerujem da ćemo raspisati natječaj za rekonstrukciju gdje je trenutno oko 120 plovila u samoj luci. Ta plovila sljedeće dvije, tri godine neće moći biti vezani u Krilu. Nastojat ćemo im osigurati vez unutar Splitsko - dalmatinske županije, nešto na otocima, nešto u priobalju. Tako da se bojim, dok ne izgradimo novu luku u Bajnicama, a to vam je od danas minimalno 7 godina, da ćemo morati koristiti druge luke - odgovorio je Domagoj Maroević na vijećničko pitanje o zimskom privezu Kriljana uz trogirsku rivu kad svojim brodovima zatvore gotovo cijeli kanal između stare gradske jezgre i Čiova.

Sve tri luke gotove za 10-12 godina

- No s obzirom na broj brodova koji svake godine raste i ta plovila su sve dulja, postoji i opcija za treću lokaciju, da se u nastavku luke Krilo sagradi jedna mega luka. Mi nismo bili skloni takvom rješenju, jer je to golemi financijski zahvat na 35 metara dubine i gotovo kilometar lukobrana i za nas je financijski neizdrživo i neprihvatljivo, međutim, našli smo treću lokaciju u Dugom Ratu, gdje postoje mogućnosti otvaranja i luke za javni promet i luke nautičkog turizma. U ovom trenutku postoji suglasje da baš to bude ta treća luka, koja će financijski biti puno manje zahtjevna, nego ova lokacija u Krilu. S Udrugom brodara smo se tako dogovorili da ćemo napraviti jedan sporazum, pa da ta četvrta lokacija u Krilu, koja je bila kamen spoticanja, otpadne, ukoliko izgradimo i definiramo da Dugi Rat zadovoljava potrebe svih korisnika iz Dugog Rata - ispričao je Maroević za Morski HR u intervjuu kojeg je dao u siječnju ove godine.

Znači umjesto jedne, zasad divlje luke, koja će se sigurno morati građevinski sanirati, odnosno redefinirati u projektu, bit će tri luke. Dio građana je također izrazito protiv dogradnje sadašnje luke u Krilu, a dio brodara je za u omjeru pola-pola i oni nikako da se dogovore. I to će realno biti u funkciji kad?

- Realno je očekivati period 10-12 godina u kojem će se sve te tri luke izgraditi, no luku u Krilu ćemo započeti sada odmah - zaključio je Maroević.

ŠOKANTAN IZVJEŠTAJ IZ KRILA JESENICE Bruse brodove, bacaju kemikalije i opasni otpad u more, strujni kabeli posvuda: „Užga li se ovo, neće nas Bog spasit'“
Svratili smo do Krila Jesenice. Ilegalne luke, nastale od bacanja građevinskog i ostalog opasnog otpada u more, a u kojoj je jednako tako ilegalno smješteno više od 130 mini kruzera domaćih vlasnika. Osim što nemaju ama baš nijedan atest za boravak u ovakvoj luci, oni se prema moru i dalje ponašaju kao smetlištu. Ono što smo zatekli je strašno! Brodovi, dok su još u moru, se bruse, lakiraju i polijevaju kemikalijama (na upit jednome od njih, dobili smo odgovoru da brod polijevaju solnom kiselinom). Prazna ambalaža i bačve na kojoj su naljepnice za opasne tvari, stoji razbacana uokolo na plaži i na dnu uvale, a visokonaponski kabeli sa nezaštićenim žicama, razapeti su posvuda, zrakom, u moru, po tlu... "Nedavno je jedna jahta izgorjela u makarskoj luci, a dogodi li se ovdje havarija, sam Bog nas neće spasiti", kaže jedan Kriljanin, koji nam potvrđuje kako institucije za ovo sve znaju i desetljećima žmire, dok se ne dogodi veliko zlo.

Brodari se tuže: "To će nepovoljno utjecati na našu reputaciju"

Hrvatska udruga privatnih brodara, koja okuplja 252 člana, u srijedu je izvijestila da zbog obnove gata svetog Petra u splitskoj trajektnoj luci neće moći koristiti tu luku za prihvat i iskrcavanje putnika, što bi moglo ugroziti poslovanje privatnih brodara.

- Obaviješteni smo da zbog obnoviteljskih radova na gatu svetog Petra u splitskoj gradskoj luci nećemo moći koristiti iduće dvije godine vezove u toj luci, a to bi moglo imati financijske posljedice za naše partnere koji su već kupili aranžmane za iduću godinu i nepovoljno utjecati i na reputaciju naše udruge - rekao na konferenciji za novinare u Krilu Jesenice predsjednik te udruge Arsen Ercegović.

Tvrdi da oni "moraju" dovesti svoje goste ravno u Split, jer su tamo Dioklecijanova palača i riva i restorani i Ultra te sve što im Split nudi.

Istaknuo je kako plovidbu brodovima članova te udruge u najvećoj mjeri, više od 95 posto, koriste strani turisti sa svih kontinenata.

Upozorio je da, ako se ne pronađe rješenje tog problema, postoji mogućnost da neki turoperatori pokrenu i tužbu zbog nemogućnosti korištenja aranžmana koje su već kupili.

Mijenjaju ploču - Sad odjednom "nemaju veze" s prijetnjama Morskom HR

Upitan da prokomentira prijetnje brodara glavnom uredniku portala Morski HR, Jurici Gašparu, Ercegović je odjednom oksimoronski izjavio:

- Udruga niti ima ikakve veze s time, niti to podržava, nego dapače, to osuđuje.

Podsjetimo, pojedini brodari su i priznali da su prijetili u intervjuu Jutarnjem listu, kad je Ercegović izjavio:

- Navodno se bori za zakon i za kakvoću mora, a i mi smo za to, ali je prešao granicu, pa se spominju neki ljudi iz Vlade, a mi s tim nemamo veze - kaže, iako je bio na sastanku s Ankicom Mamić koja je upravo spominjala poznanstva s dva ministra u Vladi, u svrhu pomoći brodarima.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Jutarnji: Brodari priznali prijetnju novinarima Morskog, priznali da zagađuju more, da rade protuzakonito i gradnju ilegalne luke: “Policija nas do danas nije kontaktirala!”
Ni stručnost poznate PR-ovke Ankice Mamić, niti veze s ministrima Tončijem Glavinom i Brankom Bačićem kojima se hvalila, ni “mrkva i batina”, kao ni “elementi prisile”, ne bi pomogli hrvatskim privatnim brodarima koliko im je pomogao jedan od njih - “Brodarski Juda”. Brodarski Juda je čovjek iz WhatsApp grupe koju
DOGOVARAJU INICIJATIVU ZA OTMICOM NAŠEG NOVINARA! Brodari angažirali PR stručnjakinju za 100 tisuća eura: “Pregazit ćemo Morski HR, blokirali bi i splitsku luku, ali... bez brige, dobra sam s Glavinom i Bačićem”
Brodari iz Krila Jesenice toliko su ljuti na tekstove Morskog HR, da su u nemogućnosti demantiranja jedne jedine vijesti argumentima, odlučili angažirati PR agenciju IMC i njihovu stručnjakinju Ankicu Mamić, a sve kako bi sebi poboljšali rejting u javnosti. Nije im pritom problem iskeširati ni sto tisuća eura, koliko spominju
Zločinačka banda nastavlja prijetiti našim novinarima: “Doći će vam kraj, udružit ćemo se” - Evo i tko su!
Ne prestaje orgijanje zločinačke družine iz skupine brodara, kojima se ne sviđa pisanje Morskog HR. Naime, nakon što nam je u srijedu čitatelj poslao snimku, na kojoj je jedan brodar zauzeo čitavu bračku uvalu, zbog čega nije mogao proći, uz negodovanja o temi koju Morski ponovno poteže, njih troje je
Bivši savjetnik ministara u otvorenom pismu Butkoviću i Glavini oko luke Krilo Jesenice: “Predlažem rješenje za ovu tempiranu bombu!”
Davor Njirić tijekom 21 godine rada bio je glavni savjetnik niza ministara turizma, sudjelovao je u razvoju poslijeratne strategije turizma u vrijeme ministra Nike Bulića, a danas je konzultant i kompetentan poznavatelj turističke djelatnosti. Odlučio je reagirati nakon viđenog stanja u luci Krilo Jesenice, gdje ministrima u resorima turizma, mora,
KRILO JESENICE Snimili smo niz kaznenih djela i prekršaja, bruse brodove, bacaju kemikalije i opasni otpad u more, strujni kabeli posvuda!
Svratili smo do Krila Jesenice. Ilegalne luke, nastale od bacanja građevinskog i ostalog opasnog otpada u more, a u kojoj je jednako tako ilegalno smješteno više od 130 mini kruzera domaćih vlasnika. Osim što nemaju ama baš nijedan atest za boravak u ovakvoj luci, oni se prema