Jadrolinija lani ostvarila 40 posto veći promet nego 2020.

Flota Jadrolinije lani je prevezla 10,5 milijuna putnika i 3,1 milijun vozila, što je 40 posto više nego pandemijske 2020., ali i 85 posto od prometa koji je ovaj nacionalni linijski brodar ostvario rekordne 2019. godine, javlja Novi list.

Ipak, u Jadroliniji lanjske rezultate ocjenjuju zadovoljavajućim te podsjećaju da su gubici u pandemijskoj 2020. bili značajni te da je pad broja prevezenih putnika i vozila značajno utjecao na prihode i likvidnost ove kompanije.

Podsjetimo, Vlada je u prosincu zbog utjecaja pandemije odobrila Jadroliniji potporu od 52 milijuna kuna za nepokrivene fiksne troškove.

– Restrikcije vezane za putovanja i prelaske granica značajno su utjecale na rezultate sezone 2020., a istovremeno su fiksni troškovi ostali isti, uz značajna ulaganja u nabavku zaštitne opreme kako bi se osigurala sigurna putovanja za vrijeme pandemije te održavanje povezanosti s otocima, ali i susjednom Italijom – navode iz Jadrolinije u kojoj očekuju da će ova godina i turistička sezona donijeti nastavak oporavka od pandemije te da će se poslovni rezultati dodatno približiti rekordnoj 2019. i učvrstiti financijsku i poslovnu poziciju kompanije.

Jadrolinija raspolaže flotom od 54 broda, prosječne starosti 28 godina.

Riječ je o 37 trajekata za lokalnu plovidbu, deset katamarana, četiri klasična putnička broda i tri trajekta za međunarodne plovidbe.

Zadnjih nekoliko godina bijela flota upotpunjena je s četiri trajekta – »Faros«, »Ugljan«, »Lošinj« i »Otok Pašman« te katamaranom »Jelena«.

Kako navode iz Jadrolinije, u flotu se ulaže ovisno o starosti brodova i potrebama određenih linija, a to uključuje i uklanjanje brodova koji su ostvarili svoju svrhu, što je lani učinjeno s trajektom »Lubenice«.

U planu je nastavak ulaganja u nove tehnologije, koje moderniziraju postojeće brodove, ali i obnova flote brodovima na obnovljive izvore energije, koji bi odgovarali potrebama linija i posebnostima jadranskih luka.

Ovaj domaći brodar krajem prošle godine zapošljavao je 1.807 zaposlenika, a tijekom ljetne sezone zaposlena su još 143 dodatna pomorska djelatnika na brodovima te 42 sezonska radnika na prodajnim mjestima.

Iz Jadrolinije kažu da već nekoliko godina prepoznaju važnost ulaganja u digitalnu transformaciju poslovanja.

– Ulažemo u digitalizaciju unutarnjeg poslovanja s ciljem povećanja poslovne učinkovitosti, transparentnosti i sigurnosti. Posebna pažnja usmjerena je na digitalizaciju vanjskog poslovanja s putnicima, s ciljem povećanja kvalitete usluge – zaključuju iz Jadrolinije.

Orjana Antešić

PROČITAJTE JOŠ:

Jadroliniji odobrena državna potpora od 52 milijuna kuna