Je li mostu u kanjonu Cetine potreban burobran?

Omiška obilaznica, koja se sastoji od tri tunela i mosta u kanjonu Cetine, trebala bi se otvoriti za promet oko Nove Godine. Most nema vjetrobrane pa se u Omišu pitaju hoće li se zbog toga često zatvarati za promet u zimskim mjesecima.

Most je svečano spojen još u ožujku, no prvi automobili omiškom bi obilaznicom trebali proći tek poslije Nove godine. Svi su građevinski radovi dovršeni, sada se cijela dionica oprema.

- Tuneli moraju dobiti sustav vatrozaštite, vatrodojave, moramo završiti rasvjetu cijele trase i tunela, signalizaciju, moramo postaviti još neke trafo-stanice i to sve napojiti sa strujom - rekao je Tomislav Cvetko, predstavnik naručitelja -Hrvatske ceste.

Omiški most projektirali za sve osim bure!
OMIŠ - Omiški most vrijedan gotovo 8 milijuna eura, još nije pušten u prometa, a problem bi mu mogla stvarati bura. Naime, izgrađen je bez vjetrobrana, a istraživanja Hrvatskih cesta pokazali su da bi zahvati koji bi ga štitili od vjetra utjecali njegovu stabilnost. Pa su se vratili prvotnom projekt…

Projektom nisu ni bili planirani vjetrobrani na mostu, nema ih nijedan most u Hrvatskoj osim Pelješkoga, rekli su nam u Hrvatskim cestama.

Ruku na srce, zimi kad nema prometa na magistrali malo tko će ići obilaznicom jer ona vas u smjeru Splita vodi u zaleđe, s magistralom je spojena samo u smjeru Makarske. Usto, vjetrobrani bi putnicima pokvarili atraktivan pogled s mosta.

- Kada su velike bure neće vam ni burobrani puno pomoći. Svjedoci smo puno puta, kada idete prema Zagrebu, kada prođete Maslenicu imate burobrane, ali dionica je zatvorena kad su velike bure - naglašava za Regionalni Dnevnik Ivo Tomasović, gradonačelnik Omiša.

Plenković iz Omiša: “Spojen je most Cetina, nastavljamo raditi na dovršetku obilaznice!”
OMIŠ - Most Cetina preko kanjona rijeke Cetine u Omišu danas je i službeno spojen, a najavljeno je da će u promet biti pušten od jeseni. Most u duljini 224,45 metra, dio je projekta izgradnje obilaznice Omiša. Vrijednost radova je 23,16 milijuna eura, a riječ je o projektu

U Hrvatskim cestama razmatraju mogućnost postavljanja vjetrobrana, no važnije od toga jest da će se obilaznicom prometovati iduće sezone, čime će se barem za 30 posto smanjiti gužve u Omišu. Obilaznica će dobiti puni smisao tek s brzom cestom Split - Omiš. Izgradit će se do 2027., posljednja je najava iz Ministarstva prometa, ali u to na omiškom području malo tko vjeruje.

I.B.