JE LI PLAŽA ZA PSE SAMO PLAŽA? Gost sa četveronožnim ljubimcem nije ‘smetalo’

Problem ljetnog uživanja u moru vlasnika i njihovih četveronožnih ljubimaca mnogim je gradovima i općinama uz obalu još uvijek upravo to – problem! Jer – uz časne izuzetke – mnogi od njih ne prepoznaju kako druženje čovjeka i psa može biti odličan promotor hrvatskog turizma daleko izvan granica naše zemlje.

Ovih je dana portal Istrain.hr objavio kratak članak o tome kako su gradske vlasti Rovinja – grada koji se voli podičiti epitetom ‘dog friendly’ mjesta u kojem su četveronožni lajavci sve brojniji – predvidjele nekoliko lokacija na kojima se vlasnici i njihovi ljubimci u ljetnim danima mogu osvježiti u moru. U cilju bolje kvalitete života iljudi i pasa, kaže se u članku, na desetak je lokacija Grad Rovinj postavio table koje označavaju plaže za pse.

Međutim, od ukupno deset lokacija manje od polovice je upotrebljivo, upozoravaju autori članka, jer je uglavnom riječ o divljim i neuređenim površinama prepunima oštrog stijenja na kojima je nemoguće boraviti i koje onemogućavaju normalan ulazak u more, bez opasnosti da se ozlijede i pas i čovjek. Tek je nekoliko lokacija na kojima kupači i njihovi ljubimci imaju mogućnost normalnog pristupa moru.

Nažalost, Rovinj nije jedini koji ne prepoznaje mogućnosti koje druženje čovjeka i psa nudi turističkim djelatnicima kako bi privukli svoje goste i ponudili im dodatne sadržaje koji će ih motivirati da se i naredne godine vrate u Hrvatsku. Mnoga mjesta uz jadransku obalu, vodeći se sličnim uskim razmišljanjem, tretiraju pse kao ‘smetala’ koja treba gurnuti negdje po strani, na neka divlja mjesta koja većina kupača zbog nepristupačnosti uglavnom zaobilazi, kako se nikome ne bi motala pod nogama i kako bi ih se što manje vidjelo. Greška!

Foto: Screenshot / Youtube / Facebook

Nemojmo zaboraviti da broj pasa kao kućnih ljubimca u razvijenom svijetu – a upravo iz takvih sredina dolazi nam najviše turista – iz godine u godinu raste, te da sve više gostiju odlučuje na odmor povesti i svojeg psa. A to znači da u mjestu u kojem odluče ljetovati traže i dodatne sadržaje za sebe i svojeg ljubimca. I pritom očekuju okolinu u kojoj ih se neće tretirati kao goste drugog reda jer, eto, sobom dovode i dlakavo, lajavo stvorenje koje bi, nažalost, mnogi turistički djelatnici i iznajmljivači smještaja najradije zaobišli.

A treba samo znati osmisliti sadržaje

No ima i svijetlih primjera koji pokazuju da nije sve tako sivo i da ima onih koji su upravo u povezanosti čovjeka i psa pronašli ideju kako dodatno zaraditi. U Crikvenici je prije nekoliko godina otvorena uređena plaža za pse sa ‘kafićem za pse’. Koncesionari, mladi bračni par Ruby i Igor Montanari-Knez, osmislili su dodatne sadržaje – tuševe, ležaljke, mjesta za igru – i plažu pretvorili u savršeno mjesto za odmor s kućnim ljubimcima na kojem se svi osjećaju dobrodošli. Plaža je izuzetno posjećena i mnogi joj se vlasnici pasa rado vraćaju.

Rabljani su u kolovozu 2018. godine na psećoj plaži Monty’s Dog Beach & Bar Artić organizirali plivački maraton pasa i vlasnika, na opće veselje turista i mještana. Gradonačelnik Raba Nikola Grgurić tada je izjavio da ljudsko-pseći „plivački maraton ne samo da obogaćuje turistički proizvod rapske destinacije, nego i svakodnevicu lokalnog stanovništva“. A direktorica TZG Rab Ivana Matušan, uz konstataciju kako joj je žao što i sama nema psa da sudjeluje u takvom natjecanju, tada je izjavila da „u suradnji s Gradom Rabom i privatnom inicijativom nastoje poboljšati iskustvo turista u destinaciji, te da vjeruje da će kroz maraton dodatno unaprijediti i boravak četveronožnih turista u Rabu“. I pritom sigurno nije mislila samo na pse, već većim dijelom na njihove vlasnike kojima su Rabljani pružili nezabravno iskustvo i motiviraliih da ponovno dođu na Rab.

Ova dva pozitivna iskustva su, vjerujemo, posve dovoljna da ocrtaju što se sve može osmisliti i organizirati kako bi se turistima ponudili dodatni sadržaji. I stoga investicija u uređenje plaže za pse – a takve investicije nisu  skupe, samo traže nešto dobre volje i organizacije –  nije samo investicija u mjesto gdje će se psi okupati. To je dugoročna investicija u imidž hrvatskog turizma u rastućem segmentu gostiju koji na odmor odlaze sa svojim kućnim ljubimcima i koji traže mjesto na kojem će biti dobrodošli, koje će ih opustiti i omogućiti im da sa ljetovanja u Hrvatskoj ponesu ugodna sjećanja koja će još dugo prepričavati. Jer turisti koji sobom dovode psa nisu „gosti drugog reda“, već oni koji će rado platiti dodatnu uslugu. Samo im je treba znati ponuditi.

M.B.

Photo: Screenshot