>
  2 min. čitanja

Kakav je život s LNG terminalom?

Kakav je život s LNG terminalom?
Foto: HRT / Screenshot

OMIŠALJ – LNG terminal u Omišlju na otoku Krku prvog je dana ove godine počeo s tržišnim poslovanjem. Terminal za ukapljeni plin, prvi u Hrvatskoj, svoje je kapacitete već rasprodao za iduće 3 godine.

Ekipa HRT-a provjerila je kako teče suživot ovog strateškog projekta i lokalnog stanovništva.

Nakon dugogodišnjih priprema, polemika i dubioza, u Omišlju je izgrađen terminal za ukapljeni prirodni plin, a Vlada Republike Hrvatske uvrstila ga je u projekte sa strateškim značajem. S obzirom na njegovu važnost i za ostale zemlje, Europska komisija Hrvatskoj je dodijelila više od stotinu milijuna eura. Sva uložena sredstva bit će opravdana, kaže direktor poduzeća LNG Hrvatska.

– Pa prema prodaji kapaciteta, mi smo ga 3 godine 100 posto rasprodali. Naredni period je dovoljno rasprodan da možemo poslovati na komercijalnim osnovama, tako da će posla biti, rekao je Hrvoje Krhen, direktor poduzeća LNG Hrvatska.

Prvi tanker već je stigao iz Sjedinjenih američkih država. Idući se očekuje do kraja ovoga mjeseca. Čemu konkretno terminal služi?

– Prvenstveno vam služi za prihvat ukapljenog prirodnog plina koji na terminal dolazi s LNG tankerima koji ukapljeni prirodni plin prevoze i prilikom dolaska na terminal obavljanju pretakanje na FSRU brod LNG Croatia. Na samom brodu u jedinici za uplinjavanje ili regasifikaciju obavlja se preobrazba iz ukapljenog prirodnog plina u plinovito stanje i dalje preko pretakačkih ruku na pristanu i plinovoda spaja se transportnim plinskim sustavom RH, pojasnio je Ivan Fugaš, komercijalno-tehnički direktor poduzeća LNG Hrvatska.

Prirodni plin ne dobavlja se samo za potrebe našeg, nego i inozemnog tržišta, pa se u javnosti spekulira da je terminal izgrađen upravo kako bi veće koristi od njega imale druge europske države.

– Ako gledamo da li je to potrebno više zemljama u okruženju ili nama, činjenica je da bi trebali biti zadovoljni, ako treba zemljama u okruženju jer ćemo onda koristiti naše transportne plinovode, a što će za posljedicu imati niže transportne troškove i za građane u RH. To je u konačnici niža cijena plina, naglasio je doc.dr.sc. Dalibor Pudić, predsjednik Hrvatske stručne udruge za plin.

Proizvodnja plina u Europi opada, uvoz je bitan. U Europi postoji 37 LNG terminala, u izgradnji je njih sedam, a u planu izgradnje 21.

– Cijela Europa se okreće LNG terminalima upravo iz razloga jer je veliki broj ponuđača, odnosno proizvođača LNG plina i onda s te strane dolazimo u situaciju da je velika ponuda koja snižava cijenu, govori Pudić.

U perspektivi će, prema tome, i hrvatskim građanima cijena plina biti niža.

Možda će ta informacija umiriti mještane Omišlja na otoku Krku, uz čije je kuće terminal izgrađen. Puno je prigovora i žalbi bilo na buku koju je terminal proizvodio u svojoj probnoj fazi.

Problemi su, nadaju se, iza njih jer živjeti, ali i raditi se mora. Teže je doduše razvijati turizam i živjeti uz postrojenja. Ali nije nemoguće.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

LNG Hrvatska o buci oko terminala: “Izmjerili smo, ne prekoračuje dopuštene vrijednosti”
NEPODNOŠLJIVA BUKA LNG TERMINALA Svi naručuju mjerenja, a stanovništvo Omišlja trpi
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.