Kako Flixbus vara putnike: "Kupite kartu na vrijeme i otkažu vam mailom 15 minuta prije polaska, pogledajte im i sjedala!"
ZAGREB/SPLIT - Trebalo je to biti sasvim uobičajeno putovanje u kojem kupiš kartu, platiš dodatno i rezervaciju sjedala, te sigurno stigneš od točke "A" do točke "B", u ovom slučaju od Zagreba do Splita. Ipak poslovni put korisnika autobusnog prijevoznika Flixbus (podaci poznati redakciji) izjalovio se sredinom ožujka, kad je putnika dočekao hladni tuš - nakrcan autobus u kojem više nije bilo mjesta za njega.
- Dakle, kojih dan-dva prije sam rezervirao i kupio kartu preko web stranice Flix busa. Nije mi prvi put da to radim, pa sam smatrao ovu vrstu prijevoza sigurnom, jer nerijetko umjesto automobila na put odem autobusom, pošto mi je tako praktičnije i povoljnije, a na samoj destinaciji onda uzmem taxi. U Splitu me čekao važan poslovni sastanak i nisam smio previše kasniti, a vremena je bilo sasvim dovoljno, da sam i ušao u autobus, za kojeg sam kupio karte - priča nam putnik i pojašnjava što se dogodilo.
Putnika s plaćenom kartom ostavili na cjedilu bez objašnjenja!
- Došao sam do kolodvora u Zagrebu i čekao da uđem u autobus, no vozač je pri skeniranju moje karte kazao da ne valja. Na moje vidno čuđenje, kaže "pogledajte mail". I doista, 15 minuta prije polaska autobusa, otkazali su mi rezervaciju i jednostrano me smjestili u autobus koji dolazi nakon ovog. Kašnjenje pri dolasku u Split bilo je oko dva sata, posao nisam obavio, a štetu mi nitko nije nadoknadio. Naprotiv, onim što se dogodilo kasnije, još sam više šokiran - prepričava.
Pozvao je ono što je mislio da je Služba za korisnike, no ona na hrvatskom ne postoji ili ne funkcionira.
- Postojala je samo mogućnost poziva službeniku na engleskom jeziku, no taj tip koji se javio nakon 20 i nešto minuta čekanja (a što sam mogao raditi na kolodvoru, već čekati), jedva me razumio jer je i sam pričao na lošem engleskom, rekao bih s nekakvim azijatskim naglaskom. Pokušao sam i preko chat-bota na njihovim stranicama, no ni tamo nitko ne priča hrvatski, već vam odgovara stroj i sve u svemu, ne postoji šansa da vam itko suvislo odgovori, što je van svake pameti, vjerojatno i protuzakonito prema hrvatskim zakonima - kazuje nam svoje iskustvo.
Autobus u raspadu: "Kako je ovo prošlo tehnički pregled?"
- Napokon, stiže i taj drugi autobus, koji, najblaže rečeno, nije za cestu i ne znam kako je prošao tehnički pregled! Pokušavam sjesti na moje sjedalo 3C i vidim da se u potpunosti odvaja od naslona.
Pokazujem vozaču, a on samo sliježe ramenima. Što će čovjek, on samo vozi i šuti. Fotografiram to i idem na prvo slobodno mjesto, no ovaj autobus se nije oprao, ni očistio danima.
No nije ni tu kraj! Vozač, koji nije imao suvozača, stao je u Skradinu. Izlaskom ponovno na autocestu, nešto je puklo! Svi smo mislili da je guma, no on je stao uz autocestu i zavukao se pod autobus da pregleda. Vozila jure 130 + na sat, no on pregledava, a putnici čekaju. Nasred autoceste! Nije bila guma, zove "čovjeka" i objašnjava mu, a ovaj govori da može ići dalje, da "bez toga može" (što god "to" bilo) - prepričava putnik svoje iskustvo i šalje ove fotografije.
Flixbusu smo poslali upit o ovom slučaju, za kojeg smo doznali i da nije jedinstven, no do zaključenja ovog teksta nismo dobili nikakav odgovor.
Na stranicama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture stoji i Uputa o pravima putnika u autobusnom prometu. Tamo, između ostalog jasno stoji da je svoj prigovor (pritužbu) u vezi s kršenjem odredbi Uredbe (EU) br. 181/2011 putnik dužan u roku od 90 dana od dana kada je linijski prijevoz bio obavljen prvo dostaviti prijevozniku (podaci se nalaze na voznoj karti). Prijevoznik je potom dužan u roku od 30 dana od primitka prigovora putnika obavijestiti da li je njegov prigovor usvojen, odbijen ili se još uvijek nalazi na razmatranju.
No, uvidom u kartu ovog putnika, na njoj ne postoje kontakt podaci putem kojih putnik može ostvariti pritužbu prema Flixbusu, već unificirana kontakt forma na koju je i nama, koji smo postavili upit na sve moguće dostupne načine, bilo nemoguće dobiti odgovor. Uočili smo i još jedan zanimljiv trik kojim se služe. Naime, na karti piše i da Prometuje drugi autoprijevoznik, pa dodaju: "Autobus neće imati Flixbus dizajn", pa za sve informacije upućuju na tog drugog prijevoznika, ovako se ograđujući od mogućih neugodnosti, poput ove.
U kolikoj mjeri i u čemu je sve Flixbus prekršio zakon, postavili smo pitanje nadležnoj Inspekciji cestovnog prometa, a odgovor ćemo objaviti, čim ga dobijemo.
D.G.