Kamion s otpadom zaglavio prema zaštićenom području Velebita – Vlasnik: “Vozač se zabunio”
Dok su ceste prema moru zbog bure bile zatvorene, jedan tvrdoglavi vozač odlučio je mimo svih zabrana krenuti jedinom ucrtanom prometnicom prema Zagrebu, no problem je u tome što ta cesta nije asfaltirana, niti namijenjena tegljačima, štoviše, promet tzv. Majstorskom cestom im je s razlogom zabranjen. Uslijed snijega i leda, veliki teretnjak tako je zaglavio nasred prometnice koju je blokirao ostalima i tako već dva dana s teretom otpada stoji i ne miče se.
“Kamion zapeo na cesti prema Tulovim Gredama. Nema mjesta za mimoići kamion. Put je blokiran”, napisano je u objavi na jednoj Facebook grupi, dok se drugi čude što se kamion s oznakom prijevoza otpada uopće usudi prolaziti kroz Park prirode.
Nazvali smo vlasnika tvrtke LE-AR logistika iz Zagreba čiji je kamion, da nam objasni, od kud vozaču ideja da prometuje ovuda i što je tu uopće radio.
– Bude to danas riješeno. A zalutao je tamo, jer je bio zatvoren Sveti Rok. Gledao je navigaciju i vodila ga je ovuda.
Na kamionu je oznaka za otpad. Pa što je prevozio i kuda je išao?
– Prevozio je staro željezo, a išao je za Zagreb – odgovorio nam je.
Znate li da je ovdje zabranjeno kamionima?
– Znam da je zabranjeno. Bila je policija i napisala mu nekakav prekršaj – kazao je Mladea Pejić, vlasnik kamiona.
Majstorska cesta (Državna cesta D547) bila je prva suvremena cestovna spojnica južne i sjeverne Hrvatske. Svečano je otvorena 4. listopada 1832. godine. Majstorska cesta transvelebitska je prometnica koja je povezivala Sveti Rok u Lici preko Malog Alana s Obrovcem u Dalmaciji. Po tada novoj velebitskoj transverzali, osim trgovačkog odvijao se i poštanski promet između Beča i Zadra.
Građena je u vrlo teškim uvjetima. Govorilo se da je građena probijanjem živih stijena. Ukupne je dužine 41 kilometar. Ime je dobila zbog načina gradnje koji je za ondašnje uvjete bio napredan i vrlo težak. Ime ceste vuče podrijetlo od njemačke riječi “meisterstück” koja znači remek-djelo. Maksimalni nagib ove ceste u vremenu izgradnje bio je do 5,5 posto, što je toliko bilo napredno za ono doba a što se vidi po tome što je taj nagib sukladan i sa suvremenim propisima za gradnju prometnica.
Ovom cestom danas prometuju tek lovci, planinari, te hodočasnici na mjesta pogiblje hrvatskih branitelja.
Zbog zimskih uvjeta, cesta zatvorena 5 mjeseci u godini
U međuvremenu, u smjeru između Dalmacije i kontinentalnog dijela Hrvatske izgrađeni su i alternativni pravci preko Obrovca, ali i autocesta A1. Kad se ovo dogodilo, obje su zbog bure bile zatvorene, a majstorska cesta zatvorena je još ranije, točnije – već mjesec dana.
– Dojava je zaprimljena 11. prosinca u 8.45 sati kako je teretno vozilo na staroj cesti prem svetom Roku ZG registracijskih oznaka. Ta cesta je naime od 15. studenog do 15. travnja označena zabranom prometa. Policija je izišla na teren, a vozač je sankcioniran zbog prekršaja u članku 12 Zakona o sigurnosti prometa na cestama – kazala je za Morski HR Sonja Šimurina iz zadarske policije.
Neslužbeno doznajemo i da je vozač na ovu sporednu skrenuo s glavne ceste a za danas je planirano izvlačenje. S obzirom na vrijednost željeznog otpada kojeg je prevozio, doznali smo kako mu nije bila namjera otpad odložiti u prirodu, nego ga doista dovesti do krajnje destinacije, u Zagreb. S obzirom na cijelu situaciju, nadajmo se da je vozač naučio lekciju i da će drugi put svakako bolje proučavati prometnu signalizaciju, prije nego li zaluta.
D.G.