Kineski brod s ruskim kapetanom "slučajno" vukao sidro pa presjekao podmorski komunikacijski kabel u Baltičkom moru
Podmorski komunikacijski kabel Cinia C-Lion 1 povezuje Helsinki u Finskoj s oko 1200 kilometara udaljenim Rostockom u Njemačkoj po dnu Baltičkog mora. On je jedan od nedavno presječenih, i opasno se sumnja da to nije slučajno.
Ovaj je ponedjeljak ovaj kabel oštećen pred otokom Öland. Baš kao i drugi komunikacijski kabel, između Švedske i Litve pred obalom Gotlanda.
Švedska mornarica tvrdi da je na mjestima oštećenja prošao isti kineski teretni brod s ruskim kapetanom. Brod se uz to ponašao čudno. Evo i zašto. Danas brodovi preko određene tonaže moraju imati uređaj koji drugima na pučini javlja njihov položaj, brzinu i kurs. To ima i taj kineski teretni brod, ali kapetan je svaki put taj uređaj isključio.
On je zapravo još uvijek na pučini, usidren između Švedske i Danske, ali danska ratna mornarica ne može učiniti ništa drugo nego da budno nadzire što se na tom brodu događa.
Stalno isti scenarij
Podsjetimo se, 7. listopada prošle godine su oštećena dva komunikacijska kabla i podmorski plinovod Baltic Connector, a krivac je kontejnerski brod pod zastavom Hong Konga koji je "slučajno" oštetio tu infrastrukturu sidrom koje je vukao za sobom.
Riječima Moritza Brake, stručnjak za sigurnost na moru u instituciji Center for Advanced Security, ispada da je sidro brod vukao po morskom dnu oko 180 kilometara daleko. Brake kaže kako jednostavno ne može biti da takvo što kapetan ili bilo tko drugi ne bi uočio, prenosi Index.
Taj kontejnerski brod je plovio u pratnji ruskog, takozvanog "istraživačkog" broda, a kao kruna svega sve se dogodilo na rođendan ruskog predsjednika Vladimira Putina. Koliko slučajnosti odjednom.
Dobre vijesti
Zapravo, čak i s ova dva uništena komunikacijska kabla šteta nije osobito velika, kaže Brake.
- Na svijetu bude 100, 150 slučajeva kada kablovi budu oštećeni. Zato je i ta infrastruktura doista prava 'mreža', dakle ako je jedno vlakno prekinuto, sve se prenosi naokolo, to nije nikakav problem, korisnici zapravo tako nešto neće ni primijetiti - završava Brake.
Svjedno, treba znati da su četvrtine našeg planeta pod morem i na morskom dnu leži više od 500 glavnih, i još gomila malih komunikacijskih arterija u ukupnoj dužini dovoljnoj da bi se 30 puta omotala Zemlja, što je zaista teško nadzirati.
Nedavno smo svjedočili i upadu ruskog istraživačkog broda u irske vode odakle je ispraćen. Baš u vodama u kojima se nalaze kritični energetski i internetski podmorski cjevovodi i kabeli. A tko zna, možda su samo tražili nekakav obližnji irski pub....
J.T.
PROČITAJTE JOŠ: